Inlägg: 2890886
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Tror både Kopacka och Trivignio kommer att ha något bättre möjligheter att vara gubbar i lådor under kommande säsong. Känslan är att vi överlag utgör ett större hot och fart framåt. Motståndarna har ju inte obegränsat med skridskostarka backar som hänger med när dessa två kommer farandes. Nu behöver de dessutom parera för Fjällby. Man kanske skulle sära på Bobby och Jack för att breda ut motståndarlagets klick med skridskostarka backar ännu mer. Typ Fjällby i andra, Kopacka i tredje och Bobby i Fjärde.
Tror det kunde vara gynnsamt om motståndarna hela tiden känner att de visslar till om de inte passar sig🤔
Tror det kunde vara gynnsamt om motståndarna hela tiden känner att de visslar till om de inte passar sig🤔
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
Intressant statistisk analys om Kempny (pluslåst). Kort sammanfattat är hans siffror väldigt bra den senaste säsongen som gick. Tjeckiska ligans bästa back 24/25. Att poängskörden blev mindre beror på mycket mindre speltid i PP jämfört med säsongerna innan.
+ 12
Nu tror jag inte att han skulle vara föremål för en toppkedja i NHL heller även om han skulle förbättra sin förmåga med puck och vara starkare i närkampsspelet, men han skulle definitivt bli mycket mer intressant för NHL-klubbar och kunde nog få en roll i en 3:e kedja. Han har ju en extrem speed och ett bra skott i grunden och gjorde ändå 18 mål ifjol i sin första SHL-säsong.
Nu nämnde jag dom svagheter som jag tycker att han har och som gjorde att man blev ganska frustrerad emellanåt då man tycker att han borde kunna få ut mer av sin talang. Han får gärna fortsätta vara den gubben i lådan för Brynäs men det skulle vara ett enormt plus om han kunde få upp jämnheten i sina prestationer.