Inlägg: 2903857
Svarskommentarer
Sv: Matchtråd 2025-09-16 Brynäs IF - Luleå HF
Är det bara jag som ser ett fruktansvärt konstigt beteende i egen zon?
Man verkar antingen ha bestämt sig för att ALDRIG tappa sin markering eller så har man inte koll/samspel nog med varandra att veta vad den andra ska göra.
Ska försöka förklara:
När motståndarna får in pucken i vår zon, dumpar djupt och pucken går längs sarghörnet upp mot blå så har vi ofta en efterföljande spelare och en spelare längre upp mot blå. Istället för att någon av dessa lägger press så backar BÅDA spelarna av och lämnar motståndarna själva med pucken för att etablera anfall.
Det ser så jäkla konstigt ut, och jag förstår inte alls varför man gör såhär. Kan inte se någon vettig anledning alls, och framförallt kan jag inte minnas att jag sett det här beteendet på elitnivå någon gång förr.
Hände minst fem gånger igår då jag verkligen reagerade på det, så troligtvis fler.
Det är ju möjligt att jag är direkt okunnig och inte alls förstår något här, men i mina ögon ger man bort direkta målchanser gång på gång med det här spelet.
Jag hoppas att det beror på att man inte spelat ihop sig än och att det är direkta misstag, för är det ett medvetet spel är det ju så dåligt att jag inte vet var det ska ta vägen.
Man verkar antingen ha bestämt sig för att ALDRIG tappa sin markering eller så har man inte koll/samspel nog med varandra att veta vad den andra ska göra.
Ska försöka förklara:
När motståndarna får in pucken i vår zon, dumpar djupt och pucken går längs sarghörnet upp mot blå så har vi ofta en efterföljande spelare och en spelare längre upp mot blå. Istället för att någon av dessa lägger press så backar BÅDA spelarna av och lämnar motståndarna själva med pucken för att etablera anfall.
Det ser så jäkla konstigt ut, och jag förstår inte alls varför man gör såhär. Kan inte se någon vettig anledning alls, och framförallt kan jag inte minnas att jag sett det här beteendet på elitnivå någon gång förr.
Hände minst fem gånger igår då jag verkligen reagerade på det, så troligtvis fler.
Det är ju möjligt att jag är direkt okunnig och inte alls förstår något här, men i mina ögon ger man bort direkta målchanser gång på gång med det här spelet.
Jag hoppas att det beror på att man inte spelat ihop sig än och att det är direkta misstag, för är det ett medvetet spel är det ju så dåligt att jag inte vet var det ska ta vägen.
Dessutom, vann vi mer än ett fåtal närkamper under andra halvan?