Inlägg: 2936460
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok:
Återigen.
Ett lag spelar inte en mängd matcher där de är ofta överlägsna men ständigt förlorar utan att säga att laget har problem.
BP är en del av defensiven
Målvaktsspelet likaså.
Titta ofta hur BIF släpper in mål: slarv, misstag, dåliga pucktapp, dålig markering osv.
Dessa saker händer gång på gång på gång & då är det inte en tillfällighet.
En sniper som gör mål?
Silfer, Belllws, Kopacka, Rödin - alla erkänt duktiga målskyttar. Om de inte gör mål.... vad säger då att en ny spelare bara kliver in , vräker in mål?
Nä problemen är större än enskilda spelare
Återigen.
Ett lag spelar inte en mängd matcher där de är ofta överlägsna men ständigt förlorar utan att säga att laget har problem.
BP är en del av defensiven
Målvaktsspelet likaså.
Titta ofta hur BIF släpper in mål: slarv, misstag, dåliga pucktapp, dålig markering osv.
Dessa saker händer gång på gång på gång & då är det inte en tillfällighet.
En sniper som gör mål?
Silfer, Belllws, Kopacka, Rödin - alla erkänt duktiga målskyttar. Om de inte gör mål.... vad säger då att en ny spelare bara kliver in , vräker in mål?
Nä problemen är större än enskilda spelare
+ 5
Då tycker jag att det är ganska klart att en stabil målvakt och en sniper som gör mål hade gjort stor skillnad för oss.
Hade vi också prioriterat att värva in spelskickliga backar när det stod klart tidigt att vi skulle tappa Söderström och D'Astous, då hade nog spelet funkat bättre.