Inlägg: 2938571
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
bänknötarn: Jag skulle säga så här. Det går inte att jämföra dagens målvakter med de som spelade riktigt old school, stilarna är för annorlunda.
Om man kollar på alla 2000-talets målvakter är Antti Jokela, förmodligen bortglömd av 95% av fansen, den enda som jag rent spontant kan komma ihåg varit sämre än Delia. Han var också, helt uppenbart, en målvakt som inte hörde hemma i Sveriges högsta serie. Jokela var dock en panikvärvning som man gjorde under pågående säsong och inte en inför-säsongen-värvning som Delia.
Om man kollar på alla 2000-talets målvakter är Antti Jokela, förmodligen bortglömd av 95% av fansen, den enda som jag rent spontant kan komma ihåg varit sämre än Delia. Han var också, helt uppenbart, en målvakt som inte hörde hemma i Sveriges högsta serie. Jokela var dock en panikvärvning som man gjorde under pågående säsong och inte en inför-säsongen-värvning som Delia.
Ja Greiss var var väl inte bästa exemplet men det jag kom på i hastigheten.
Vi kanske skulle göra en topp-10 lista på målvakter som ska vi säga, inte direkt gjort supportrarna glada?