Inlägg: 2956047
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja:
Han är inte slut, han får dra ett större lass i år i.o.m BP. Vilket jag tycker är märkligt döndet finns andra slm bör kunna ta hans minuter där.
Sen vidmakthåller jag med en dåres envishet att coachernas roll i årets misslyckande är enormt stort då de knte anpassar spelet efter spelarmaterielet.
Många här anser att allt är Alce'ns fel i.o.m att han inte värvat samma kvalitet på backarna som förra säsongen men det är bara så fel.
Med den inställningen så kan alla coacher säga "vi ska spela som Barca men det är sportchefens fel att vi inte kan spela så för vi har inte de spelarna som krävs"
Brynäs defensiv har varit dålig hela säsongen därför att laget vill spela en hockey som de inte har rätt backar för och då måste spelet ändras till befintliga backars fördel ex att sluta med sköna småduttar & flippmackor djupt i egen zon.
Våga vara rejäla och kanske lägga bara sarg ut ibland.
Ikväll blev det 2 mål p.g.a svagt spel i egen zon. Sist mor Rögle var det lika svagt men då lyckdes de hålla tätt.
Han är inte slut, han får dra ett större lass i år i.o.m BP. Vilket jag tycker är märkligt döndet finns andra slm bör kunna ta hans minuter där.
Sen vidmakthåller jag med en dåres envishet att coachernas roll i årets misslyckande är enormt stort då de knte anpassar spelet efter spelarmaterielet.
Många här anser att allt är Alce'ns fel i.o.m att han inte värvat samma kvalitet på backarna som förra säsongen men det är bara så fel.
Med den inställningen så kan alla coacher säga "vi ska spela som Barca men det är sportchefens fel att vi inte kan spela så för vi har inte de spelarna som krävs"
Brynäs defensiv har varit dålig hela säsongen därför att laget vill spela en hockey som de inte har rätt backar för och då måste spelet ändras till befintliga backars fördel ex att sluta med sköna småduttar & flippmackor djupt i egen zon.
Våga vara rejäla och kanske lägga bara sarg ut ibland.
Ikväll blev det 2 mål p.g.a svagt spel i egen zon. Sist mor Rögle var det lika svagt men då lyckdes de hålla tätt.
+ 4
Brynäs har två kedjor som skapar ganska mycket idag och två som skapar väldigt lite. Och då ska gudarna veta att backar som Hägg och Witkowski ”saboterar” många anfall med sitt undermåliga spel med puck. Hur många skott sköt Witkowski på första täck idag?