Inlägg: 2959624
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
En liten summering av domarna igår.
- Bortdömt mål för minimal kontakt med målvakt. Finns säkert stöd för bedömningen, men då man ofta ser värre saker släppas så blir det ett konstigt beslut. Lindblom själv säger att man inte vet var ribban ligger längre.
- Man tar en utvisning på Bäckis som är jävligt mjuk, men man släpper en mycket tydligare utvisning när Norlinder blir trippad.
- I sekvensen där Örebro gör sitt tredje mål så missar man Too many players (Bildbevis finns från Bänknötaren) Man granskar inte heller det faktum att en Örebro spelar åker in i Källgren.
- När Örebro får en straff så är det i mina ögon även tal om rätt klar förstärkning. Ignoreras.
- Silfverberg får Abuse of officials I ett sjukt kritiskt läge av matchen. Visst, han sa ju säkert nåt dumt, men fingertoppskänslan efter alla misstag saknas hos domaren.
- Bobby T åker på säsongens interference och Bertil får klubban bortslashad av Karlqvist. Båda sakerna ignoreras.
- Örebro tillåts att gnälla på domarna. Inte Brynäs.
- För att kröna sitt mästerverk så ger domarna dubbla matchstraff till Silfverberg och Hägg efter matchen, väldigt småaktigt.
Sammantaget en sjukt ojämn och urusel insats av domarna.
- Bortdömt mål för minimal kontakt med målvakt. Finns säkert stöd för bedömningen, men då man ofta ser värre saker släppas så blir det ett konstigt beslut. Lindblom själv säger att man inte vet var ribban ligger längre.
- Man tar en utvisning på Bäckis som är jävligt mjuk, men man släpper en mycket tydligare utvisning när Norlinder blir trippad.
- I sekvensen där Örebro gör sitt tredje mål så missar man Too many players (Bildbevis finns från Bänknötaren) Man granskar inte heller det faktum att en Örebro spelar åker in i Källgren.
- När Örebro får en straff så är det i mina ögon även tal om rätt klar förstärkning. Ignoreras.
- Silfverberg får Abuse of officials I ett sjukt kritiskt läge av matchen. Visst, han sa ju säkert nåt dumt, men fingertoppskänslan efter alla misstag saknas hos domaren.
- Bobby T åker på säsongens interference och Bertil får klubban bortslashad av Karlqvist. Båda sakerna ignoreras.
- Örebro tillåts att gnälla på domarna. Inte Brynäs.
- För att kröna sitt mästerverk så ger domarna dubbla matchstraff till Silfverberg och Hägg efter matchen, väldigt småaktigt.
Sammantaget en sjukt ojämn och urusel insats av domarna.
+ 19
Tänk om det dessutom skall in en bedömning också.