Inlägg: 2961032
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Gavve: Det du beskriver stämmer såklart, dock kan man vända på resonemanget. Uppenbarligen blir inte vårt boxplay eller defensiva spel inte bättre av alla dessa defensiva backar. Bättre spelskickliga backar hade gett ett större puckinnehav, vilket minimerar tid i defensiv zon, i likhet med förra säsongen, och också löst krångliga defensiva situationer där våra backar spelar sig fast. Kollar vi på topplagen den här säsongen här alla dom en annan tonvikt på sin uppställning.
Med det sagt kan vi få ut mer av lagbygget, men det är felbyggt i grunden.
Med det sagt kan vi få ut mer av lagbygget, men det är felbyggt i grunden.
+ 1
Jag tycker bara det är lite för enkelt att säga att vi hade legat mycket bättre till om vi hade haft några bättre offensiva spelare. Vid lika styrka är vi liksom bra denna säsong (inte i närheten av lika bra som förra säsongen men bra). Vi ligger främst där vi ligger för att vi har ett uselt BP. PP-siffrorna hade så klart kunnat vara lite bättre men vi gör så mycket mål vid lika styrka att det inte är ett lika stort problem som BP är (Bara 2 lag har gjort fler mål än oss vid 5 mot 5). Vi har liksom gjort 6 mål mer än FBK i 5 mot 5 till och med. Bara Frölunda är långt före (SAIK är tvåa och har 3 mer än oss). Clara är dessutom en bra målvakt vid lika styrka (92.22% är bra, inte bäst dock).
Jag tänker lite så här. De spelarna du nämner spelar ju inte BP (eller var i.a.f. inte värvade för det). Därför tror inte jag att Brynäs automatiskt hade legat högre upp bara för att vi ersatt dem (med bättre offensiva spelare). Brynäs hade ju haft precis lika dåligt BP då de ersatts med andra som inte heller kan spela BP. Möjligt att vi hade gjort några fler mål i PP och vid lika styrka. Men det är ju ändå tufft att inleda nästan varje match med 0-1 i baken (27 mål i BP har vi släppt in på 31 matcher, avrundar alltså lite).
Det är liksom svårt att göra fler mål per match än vi redan gör utan att det ska bli överjävliga siffror vid lika styrka.
Sen säger jag inte så för att försvara de spelarna vi har. Utan jag håller ju med om att laget är dåligt byggt till och med. Men jag tror inte att laget är för lite offensivt som vissa (menar inte du) är inne på. Brynäs gör ju mycket mål och spelar bra vid lika styrka (utom när Delia stått). Sen behöver vi inte hålla med varandra för det. Vi vill både du och jag att Brynäs ska må bra och spela bra. Sen uttrycker man sig på olika sätt och har olika åsikter och tur är väl det, annars hade det ju inte funnits så mycket att diskutera.
Jag lär nog hur som helst inte vara ensam med att önska att något ska hända i.a.f.. Vad som helst nästan! :) Att gå runt och hoppas på att allt ska bli bättre utan att göra någon förändring är meningslöst tycker jag. Bättre då att göra förändring och sen rätta efter vägen om det inte blir bra på en gång. Att bara stå och stampa på samma ställe kommer aldrig göra att det blir bättre.