Inlägg: 2985170
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja:
Först, Luke kunde inte komma till något SHL-lag från säsongstart pga skatteskäl.
Det har nämnts mer än en gång - så släpp det tugget nu.
Sen såg defensiven inte bra ut initialt, så när vi tvingades panikvärva back vid skador så kanske Alcen tyckte Luke var för dyr men det var det bästa vi kunde få där och då för stunden. Varken du eller jag vet ett skit om det. Men det har funkat ok anser jag.
Både underliggande siffror och experter pekar på det just nu också.
Så det är mest du som ser stora (”fiktiva”) problem.
Sen så klandrar du Alcen för att han inte ersatte Charlie och Söderström, sen sitter du och argumenterar för billiga backar från HA.
Du kan väl inte på riktigt tro att du hittar etablerade NHL-spelare i ha för nästa säsong?
Är det det du förväntar dig att Alcen ska hitta så beror det varken på kontaktnät, erfarenhet, scoutverksamhet eller någon annan brist hos Alcen och Brynäs.
Utan då ligger felet på ett helt annat ställe.
Först, Luke kunde inte komma till något SHL-lag från säsongstart pga skatteskäl.
Det har nämnts mer än en gång - så släpp det tugget nu.
Sen såg defensiven inte bra ut initialt, så när vi tvingades panikvärva back vid skador så kanske Alcen tyckte Luke var för dyr men det var det bästa vi kunde få där och då för stunden. Varken du eller jag vet ett skit om det. Men det har funkat ok anser jag.
Både underliggande siffror och experter pekar på det just nu också.
Så det är mest du som ser stora (”fiktiva”) problem.
Sen så klandrar du Alcen för att han inte ersatte Charlie och Söderström, sen sitter du och argumenterar för billiga backar från HA.
Du kan väl inte på riktigt tro att du hittar etablerade NHL-spelare i ha för nästa säsong?
Är det det du förväntar dig att Alcen ska hitta så beror det varken på kontaktnät, erfarenhet, scoutverksamhet eller någon annan brist hos Alcen och Brynäs.
Utan då ligger felet på ett helt annat ställe.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Delia lämnar Brynäs omgående. Toppen.
Kanske man tjänar ett par hundra k iaf. Kanske man kan gå för något innan fönstret :)
Kanske man tjänar ett par hundra k iaf. Kanske man kan gå för något innan fönstret :)
+ 6
Det fanns alltså väldigt lite att förlora och väldigt mycket att vinna på att ta in in HA-back. Å andra sidan hade diskussionen naturligtvis varit helt annorlunda om Brynäs hade haft förmågan att värva den där spelskickliga toppbacken som man letade efter i ett halvår.
Om man ska ta in en ”kropp” kan man lika gärna göra det från HA. Ett exempel som jag gillade var när Boorken tog in ”Örat”. Det var uppenbart att han inte var en långsiktig lösning men han var billig och spelade bra utifrån sina förutsättningar, lite som Witkowski nu. Att ta in en ”kropp” för 249 000 i månaden och dessutom inte ha tillgång till spelaren hela säsongen, när man hade behövt det hela säsongen, var osmart.