Inlägg: 2985848
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
mk: Syftet med den rollen är egentligen att göra J20-spelare bättre förberedda inför seniorspel och göra den övergången så smidig som möjligt. Det var längesedan som Brynäs var ledande där och man borde kolla på hur andra (exempelvis Skellefteå) jobbar istället för att fastna i gamla (personbaserade) hjulspår.
Nu har vi ingen aning om han har för avsikt att bli kvar i Gävle efter karriären, men jag kan tänka mig att Greg Scott skulle kunna bli en bra spelarutvecklare. Han är duktig på att hjälpa unga lagkamrater och har ett öga för detaljer. Molin är säkert duktig, men samtidigt kommer före detta spelare allt längre ifrån dagens unga spelare ju längre efter karriären det blir.
Silfverberg skulle säkert också passa som det men tänker att han fortsätter spela i ett par år till.
Nu har vi ingen aning om han har för avsikt att bli kvar i Gävle efter karriären, men jag kan tänka mig att Greg Scott skulle kunna bli en bra spelarutvecklare. Han är duktig på att hjälpa unga lagkamrater och har ett öga för detaljer. Molin är säkert duktig, men samtidigt kommer före detta spelare allt längre ifrån dagens unga spelare ju längre efter karriären det blir.
Silfverberg skulle säkert också passa som det men tänker att han fortsätter spela i ett par år till.
+ 4
Utan att veta nått så har nog alla föreningar i SHL det iaf. .
Sen om Molin har den kunskapen som krävs för det jobbet. Det får man ju bara gissa på.