Inlägg: 2987420
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: många spelare bryr sig inte alltför mycket om alls kring klubbars historia och det allmänna hockeyintresset i staden. I NHL är det exempelvis många spelare som ratar kanadensiska lag och föredrar sydliga amerikanska lag. Låg skatt, sol och värme, mindre press från lokala medier och givetvis chans att vinna Stanley Cup är vanliga orsaker till att exempelvis Tampa, Florida och Vegas är mycket populära.
Personligen hade man ju också hellre spelat i en klassisk klubb. Men sen har ju spelarna likt resten av oss ofta partner och familj som ju förstås också har lite att tycka till om.
Personligen hade man ju också hellre spelat i en klassisk klubb. Men sen har ju spelarna likt resten av oss ofta partner och familj som ju förstås också har lite att tycka till om.
+ 4
Det är klart att Brynäs berör många, men man är inte den enda SHL-klubben som berör många.
En fundering jag har kring OS-staben är om förbundet inte borde tänka om där. Hallam föreföll vara en bra FK-kandidat baserat på sina meriter i Växjö, men man kanske främst borde kolla på tränarna som levererar i de största svenska klubbarna. Hallam känns oerhört pressad, som att han har tagit sig vatten över huvudet, och kanske hade en tränare från en större klubb varit lite bättre förberedd?
Nu är det naturligtvis stor skillnad att träna de största klubblagen och landslaget, men det blir ett ännu större steg vad gäller press, mediahantering etc när FK plockas från en liten klubb som Växjö.