Inlägg: 2987452
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Klart det finns fler parametrar och skillnader mellan olika organisationer i NHL än i SHL. Där är ju klubbarna utspridda över en hel kontinent och det finns exempelvis stora skatteskillnader beroende på vart man spelar. Men de flesta i NHL har ju inte lyxen att välja vart de ska spela.
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: det är förstås att jämföra äpplen med päron SHL och NHL som ligor. Men min poäng är att många spelare väljer klubbar efter andra faktorer än hockeyintresset hos klubbens fans. Jag menar vissa spelare vill tydligen spela för Växjö?
Det jag baserar NHL spelarnas intresse för klubbar på är de "No-trade" klausuler som de bättre spelarna har i sina kontrakt.
Det jag baserar NHL spelarnas intresse för klubbar på är de "No-trade" klausuler som de bättre spelarna har i sina kontrakt.
+ 3