Inlägg: 2987546
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Nu har ju ingen föreslagit att tränare ska få spaken på grund av filmningar. Avstängningar är en annan sak och någonting som hockey redan applicerar på spelare när de begår vissa regelbrott.
Jag tycker inte att Brynäs ska värva spelare som har en historik av hysteriskt filmande och massa huvudtacklingar. Hade varit skarpt emot att ta in exempelvis Shinnimin. Givetvis får alla göra som de vill, men sportsligt ansvariga hade givetvis tänkt ett varv till om de själva riskerat att bli avstängda på grund av vissa regelbrott som spelaren de tagit in begår.
Jag tycker inte att Brynäs ska värva spelare som har en historik av hysteriskt filmande och massa huvudtacklingar. Hade varit skarpt emot att ta in exempelvis Shinnimin. Givetvis får alla göra som de vill, men sportsligt ansvariga hade givetvis tänkt ett varv till om de själva riskerat att bli avstängda på grund av vissa regelbrott som spelaren de tagit in begår.
+ 1
Då handlar det om större regelbrott så jag tycker det är en dålig jämförelse.
Tycker filmningar är ett problem för SHL så därför blir det för mig ett problem för alla klubbar...
Ska t ex Luleås sportchef välja att ta in en spelare som är känd för att lägga sig lätt?
Ska man ta in en spelare som gjort sig känd för att tackla mot huvudet?