Inlägg: 2988390
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Håller med. Tralmaks finns på SHL-marknaden enligt Expressen, men är tydligen svindyr. Kan tänkas att klubbar i Tjeckien och Schweiz också kommer med feta bud till en sån kille.
Idealiskt tar Brynäs in en spetsig rightare, men om Järnkrok kommer in blir han ju den spelaren på ett sätt (exempelvis i en PP-uppställning). Tänk om man skulle få in Järnkrok, behålla Silfverberg och Bäckis, OCH ta in en vass ytter… och oj oj, då kan Gällstedt bygga TRE riktigt spetsiga kedjor. För mycket av det goda? Ja, kanske, men om utgångspunkten är att superveteranerna spelar billigt borde det finnas stort utrymme att ta in dyra pjäser runtomkring.
Idealiskt tar Brynäs in en spetsig rightare, men om Järnkrok kommer in blir han ju den spelaren på ett sätt (exempelvis i en PP-uppställning). Tänk om man skulle få in Järnkrok, behålla Silfverberg och Bäckis, OCH ta in en vass ytter… och oj oj, då kan Gällstedt bygga TRE riktigt spetsiga kedjor. För mycket av det goda? Ja, kanske, men om utgångspunkten är att superveteranerna spelar billigt borde det finnas stort utrymme att ta in dyra pjäser runtomkring.
+ 7
Sv: A proposito de nada
IronKrook: håller med, riktigt bra, tung och jobbig.
Granström-style, vore en bra värvning tror jag (sett från coach-soffan😂)
Granström-style, vore en bra värvning tror jag (sett från coach-soffan😂)
+ 2
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Tänkte just att Alcen har nog ett förslag redo där till nästa år.
+ 1
Tuff, stor, stark och oöm, påminner om Bellows både i rörelsemönster och i fejset🧐
Verkar vara en notoriskt målskytt (gör en del i AHL också). Ser att kontraktet går ut med Griffins/Redwings i vår. Borde vara attraktiv för SHL.