Inlägg: 3012207
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Ska man vara försiktigt positiv finns det ändå en hel del namn som skulle passa in på den beskrivningen. Risken är bara att alla dessa namn försvinner från marknaden innan Söderström, A. Andersson (NHL-intresset) och Boqvist situationer klargörs.
Är övertygad att spelskicklig är att förorda, det driver puckinnehav, uppspelen och offensiv produktion framåt. Nu har vi dessutom en del fysisk i Bertilsson och Hägg framöver. Det bästa hade varit spelare som bemästrar båda, så som Dastous, men dom är svåra att hitta.
Djoos är svår också, man tvivlar på kapaciteten samtidigt som han presterade i Schweiz, så något måste finnas där. Dock måste man få in fart i den här backsidan. Bara Norlinder och Andersson som har någon form av fart.
Är övertygad att spelskicklig är att förorda, det driver puckinnehav, uppspelen och offensiv produktion framåt. Nu har vi dessutom en del fysisk i Bertilsson och Hägg framöver. Det bästa hade varit spelare som bemästrar båda, så som Dastous, men dom är svåra att hitta.
Djoos är svår också, man tvivlar på kapaciteten samtidigt som han presterade i Schweiz, så något måste finnas där. Dock måste man få in fart i den här backsidan. Bara Norlinder och Andersson som har någon form av fart.
+ 3
Om Djoos hittar formen igen kanske det skulle gå att bara ta in en toppback och därefter en lite mer formbar back, men samtidigt känns det okristligt att Lucas Carlsson hamnar i en annan svensk klubb… men vi vet ju heller inte om Boqvist eller Söderström verkligen kommer att spela i Brynäs nästa säsong.
När det gäller den fysiska biten tycker jag att man ska bli mer spelskickliga (eventuellt på bekostnad av fysiken) på backsidan men mer fysiska på fw-sidan, det borde inte vara så svårt att justera med tanke på att Vesel, Scott och Kopacka antagligen lämnar och de tillför inte mycket i den biten.