Inlägg: 3013497
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Vi spelar jämnt med Växjö.
Tyvärr har vi två andramålvakter och uselt boxplay som förföljt oss nästan hela säsongen (frånsett ett dussintal matcher i jan/feb).
Sedan har de tre-fyra rörliga backar som överträffar våra i spelet på offensiva blå - vi har Kinnvall som dock inte är lika snabb, samt Axel A och Norlinder som är snabba men ojämna och inte lika kyliga med puck som Kinnvall och Växjös backar.
Tycker egentligen vi har bättre spets än dem på forwardssidan men senaste två matcherna har deras målvakt spelat på hög nivå.
Tyvärr har vi två andramålvakter och uselt boxplay som förföljt oss nästan hela säsongen (frånsett ett dussintal matcher i jan/feb).
Sedan har de tre-fyra rörliga backar som överträffar våra i spelet på offensiva blå - vi har Kinnvall som dock inte är lika snabb, samt Axel A och Norlinder som är snabba men ojämna och inte lika kyliga med puck som Kinnvall och Växjös backar.
Tycker egentligen vi har bättre spets än dem på forwardssidan men senaste två matcherna har deras målvakt spelat på hög nivå.
+ 12
När Växjö har tekning i offensiv eller lång anfall i densamma ser de alltid till att få in två skickliga backar som gör att de anfaller med fem spelare. Det ger deras anfallsspel en helt annan kvalitet och dimension än när Brynäs har samma typer av anfall och alltid 1-2 backar inne som bara klarar av att stå stilla på blålinjen och spela enkelt. Det gör också att deras forwards framställs som spetsigare.
Växjö har en helt annan åldersstruktur och värvningstänk. Kratz som togs in från Mora spelar antagligen för en bråkdel av vad Fjällby gör, men är minst lika bra och blir bara bättre. Och det är bara ett exempel.