Inlägg: 3015005
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Ja, Witkowski verkar vara en skön karaktär, men det vore ju exceptionellt egendomligt om han blev kvar i Brynäs. Som du säger, särskilt med tanke på Bertilssons förlängning. Känslan är ändå att det här skulle kunna bli en bra backuppsättning om man hittar två nya pjäser. Helst två spelskickliga, men annars en spelskicklig och en allround-back. Beror på lite hur läget är med Djoos, som ju enligt artiklarna inte är helt säker på fortsättning.
+ 2
Tycks inte bli många värvningar till nästa säsong enligt Expressen och Sportbladet. Får hoppas de har fel. För det känns sådär att behöva se ett redan ålderstiget lag bli ett år äldre och där dessutom det äldre gardet förväntas driva spelet.
Nej, det behövs en ny förstakedja (Nylander-Järnkrok-Weissbach) och två spelskickliga backar (Boqvist plus en till, t ex Max Guenette). Sedan får vi hoppas att de tar in två nya målvakter, Chrona och Härenstam skulle sitta fint!
Om Alcén diskuterar förlängning med Luke efter den här säsongens problem på backsidan och efter Berras förlängning, blir jag ytterst besviken.