Inlägg: 3030833
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Tja, rent principiellt är det som sagt viktigt för Brynäs liksom alla lag att ha en hemvävd stomme och ju mindre distrikt man är, ju viktigare blir varje enskild spelare. ”Skuldfrågan” är väl en annan diskussion.
Merparten av Brynäs stomme är liksom i 35-årsåldern och man måste verkligen börja föryngringen av stommen NU. Forslund, Johansson, 07orna m.fl. kan säkert bli stommespelare på lång sikt, men om Silfverberg lägger av om ett år kommer inte Sundqvist jr etc att ha hunnit bli en spelare som kan fylla den kostymen. Man måste helt enkelt gå all-in på att hitta nya stommespelare i åldern 23-30 och hittills har man misslyckats grovt med den saken.
25/26 blev i princip en helt bortkastad säsong och man lyckades heller inte hitta särskilt många långsiktiga pusselbitar. Jag tror inte en enda av alla som värvades innan förra säsongen kommer göra fler än 2-3 säsonger i Brynäs. Just därför var det också väldigt olyckligt att de två sista pusselbitarna på backsidan blev två importer i 35-årsåldern (Kempny, Witkowski), där hade man möjlighet att ta in åtminstone en yngre back som kunde bli kvar på sikt.
Merparten av Brynäs stomme är liksom i 35-årsåldern och man måste verkligen börja föryngringen av stommen NU. Forslund, Johansson, 07orna m.fl. kan säkert bli stommespelare på lång sikt, men om Silfverberg lägger av om ett år kommer inte Sundqvist jr etc att ha hunnit bli en spelare som kan fylla den kostymen. Man måste helt enkelt gå all-in på att hitta nya stommespelare i åldern 23-30 och hittills har man misslyckats grovt med den saken.
25/26 blev i princip en helt bortkastad säsong och man lyckades heller inte hitta särskilt många långsiktiga pusselbitar. Jag tror inte en enda av alla som värvades innan förra säsongen kommer göra fler än 2-3 säsonger i Brynäs. Just därför var det också väldigt olyckligt att de två sista pusselbitarna på backsidan blev två importer i 35-årsåldern (Kempny, Witkowski), där hade man möjlighet att ta in åtminstone en yngre back som kunde bli kvar på sikt.
+ 3
Vårt momentum med hemvändare är brutet ja, men det är ju på tok för tidigt att säga om det riskerar att fortsätta på samma sätt.