Inlägg: 3031319
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Att Brynäs tackade nej till de Haan och tog in en spelare som Delia berodde naturligtvis på grova felbedömningar av de ansvariga. Om de hade förstått hur bra de Haan är, så hade de givetvis tagit in honom så fort de fick möjlighet. Rent krasst hade en AI med tillgänglig data knappast sållat sämre bland spelarna som Brynäs blev erbjudna, och det bådar inte särskilt inför kommande värvningar, som ju antagligen också kommer vara från den spelarpoolen.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: "Är född Gävlebo men tror att jantelagen i trakten stoppat värvningar. ”Va f-n tror han att han är? Ska han ha högre lön än xx. Då blir ju xx avundsjuk. Nej, det går inte. Då sänker vi hellre laget och ambitionsnivån.”
Jantelagen har varit död länge. Handlar istället om vad man tyckte han var värd. Alcén hade spant dåligt helt enkelt.
Jantelagen har varit död länge. Handlar istället om vad man tyckte han var värd. Alcén hade spant dåligt helt enkelt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Tycker det har kommit av sig helt i Gävle sedan Gävle Strand, Lindbacka osv...
För 15-20 år sedan var det fult att tjäna pengar i Gävle. Tycker det har lugnat ner sig kring sådant prat.
För 15-20 år sedan var det fult att tjäna pengar i Gävle. Tycker det har lugnat ner sig kring sådant prat.
Är född Gävlebo men tror att jantelagen i trakten stoppat värvningar. ”Va f-n tror han att han är? Ska han ha högre lön än xx. Då blir ju xx avundsjuk. Nej, det går inte. Då sänker vi hellre laget och ambitionsnivån.”