Inlägg: 3036136
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Samtidigt är det väldigt vanskligt att leta 3 spelare på den marknaden. Delia och Bellows var också från den hyllan, men ingen av de var tillräckligt bra för att vara ledande spelare över 52 matcher. Bellows blev betydligt bättre efter en lång acklimatiseringsperiod, Delia var inte i närheten av att hålla måttet. Det hade känts mycket bättre om man hade letat en pusselbit istället för tre.
Att man kanske dessutom kommer ha en tränarstab till 40% bestående av personer som aldrig varit tränare förut vore också en utomordentligt märklig situation för en SHL-klubb. Om det blir så måste man åter igen på allvar diskutera på vilka kriterier personer anställs, förhoppningsvis klarar man av att göra analysen utan hjälp av en dyr konsultbyrå.
Att man kanske dessutom kommer ha en tränarstab till 40% bestående av personer som aldrig varit tränare förut vore också en utomordentligt märklig situation för en SHL-klubb. Om det blir så måste man åter igen på allvar diskutera på vilka kriterier personer anställs, förhoppningsvis klarar man av att göra analysen utan hjälp av en dyr konsultbyrå.
+ 4
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Ja vi ska ju värva nästa säsongs Sniveley och Hudon. Synd bara att vi inte är ensamma om att vilja ha in en center för förstakedjan. Någon av alla centervärvningar från AHL kommer ju floppa.
+ 2
Tycker det tvärtom är extra kittlande att de tre toppspelarna som är kvar att värva (en toppback, en toppcenter och en toppforward) inte är klara. Det tyder på att Alcén jobbar för att värva från högsta hyllan i AHL där ju toppspelarna vanligen väntar in ett envägs- eller tvåvägskontrakt i NHL i första hand.