Inlägg: 3038889
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: Det kan inte vara kul att heta Alcén just nu. Har misslyckats skapligt de senaste året gällande back besättningen. Plan B? Att invänta att Vällimäkis misslyckas och kommer till Europa eller hitta en annan toppback? Det är ju lite som i snickeri branschen, dom bästa snickare är inte tillgängliga. Ja, vilken soppa....
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Tror ärligt inte att Juuso är så mycket att deppa över. Tror han hade fått stora problem i hemgångar, eller mot ett SAIK i d-zon. Sålänge Djoos kropp håller och kan röra sig bättre än sedan återkomsten tycker jag backsidan är klart uppgraderad även utan nyförvärv. Inte minst då vissa startar på en helt annan plats. Glömt Norlinder på sluttampen? Vilken fältherre Hägg var stundtals sista halvan? Att Berras korsband gick bara 12 månader innan säsongen tog slut? Det är ändå en backsida som grejade topp 2 från årskiftet, så vi behöver väl inte ge upp säsongen riktigt än. Men visst, en quarterback av kvalité hade gett oss en nivå till men är långt ifrån säker på att Välimäki hade varit den spelaren 26/27.