Inlägg: 3039026
Sv: A proposito de nada
magr: Man behöver inte presentera honom överhuvudtaget innan deadline. Tydligt är ju att Canes gör vad de vill fram till 30/6. Presentera EFTER 30/6.
+ 1
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Han är fortfarande vår spelare vid spel i Europa (antar jag), det är inte presentationen i sig som är problemet här. Se svaret från SHL, verkar ju som att Juuso svikit Alcén snarare än att Brynäs gjort något fel.
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
+ 2