1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779104 inlägg · 7967 ämnen
« · 2865480 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Känns inte rätt med matchstraff och bortdömt mål för Skellefteå som är gnälligaste laget men lite sur eftersmak...ändå.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Söderström med en dum utvisning igen, eller snarare klantig grej som leder till att han måste ta en. Vill se honom steppa upp och "get his head in the game".

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
atilla: Kan bli Källgrens revansch och boost detta! Så jävla bra.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jockster : Kan vara skönt få med sig ett domslut ibland,
Saik var sjukt favoriserat förra matchen så bra att det jämnar ut sig.
Domaren dömer i bland går det i mot och vise versa.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Zappaholic: Situationsrummets bästa match för säsongen.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
SuneMangs: Jag tror ju att både Luleå och Frölunda egentligen är lättare motstånd än Skellefteå. Men jag vill ändå att vi möter Frölunda om vi går till final för då kan jag se nån match i Scandinavium.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Huge: Drar med sig? Det är ju källgren som lägger dit klubban efteråt, är ju närmare tripping från målvakten.
Ska allt dömas helt svart och vitt från regelboken så kan vi lägga ner sporten. Det beror ju hur situationer uppstår. Så jävla tragiskt uselt beslut av domarna.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Qvarre: Vi levererar åter i 5 mot 5 spelet i andra sen att vi även gör ett till i PP och dödar ett BP är ju en jädra boost!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
xxx BIF xxx: Kan det här laget spela grishockey?

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
{9382}: jag kan hålla med,men man måste ju kunna lita på att situations rummet har full koll och är det så att man påkallar domarna och att dom sedan ändrar domslut på banan så måste man ju lita på att man gör rätt.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Silverberg försöker slingra sig snyggt, och lyckas ❤️

Men nu blir det väl grishockey, eller vad tror vi?

Hoppas Söderberg kan hålla huvudet kallt iaf?
Han har haft lite onödiga utvisningar.

Fan om vi kunde hålla undan, hade varit så skönt.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Zappaholic: Får gåshud bara jag tänker på vad det här laget håller på att ställa till med.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
havre: De fick igenom pucken ändå flera gånger, det behöver man stoppa bättre.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
En period från final. Helvete så nära vi är

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Han skulle ju inte stå där ner i hörnet enligt Sanny, nu målade han därifrån 😁

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Hur många såna mål har vi fått bortdömda? För mig är det solklart. Sen tycker jag inte om reglerna, men vi ska fan inte ändra dom nu? Det får dom göra efter säsongen isf

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
atilla: Ingen SKällgren här inte..


Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Forsberg 1978:
Hoppas nu att Brynäs levererar som brukligt i 3e.
Med lite kyla så kan vi nog få till en hel del giftiga spelvändningar.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Rätt tydligt att man kan ta bort SAIK's PP genom att helt enkelt bara sätta press på puckföraren. Samma sak som de gör mot oss. De söker alltid samma genomskärare också.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Källgren riktigt bra hittills

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jockster : Så är det absolut. Men regelverket och tidigare bedömningar är ju tydliga.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jockster : Kinnvall får en solklar crosschecking helt utanför spel 30-40 sekunder innan det bortdömda målet. Märks att Skellefteå försöker på alla möjliga sätt nu, väldigt många efterslängar och fasthållna klubbor helt utanför spel. Indrasis fick även klubban avslagen helt utan åtgärd.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
mk: det löste brynäs bra. Gött

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Regler är regler. Gillar man inte reglerna så finns det andra sporter. Bra jobb av situationsrummet.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
SuneMangs: Bäst av allt, vi återvann spelet i 5 mot 5 också.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Fyfan vad bra vi är!!!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jockster : ja men dwt är skillnad vad man tycker och hur man dömt HELA säsongen.

Personligen tycker jag man inte ska döma bort denna typ av mål dock.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
SuneMangs: Otroligt viktigt!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Pust!!!!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
BIF Kungen: Vilken jävla period vi gör!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Vi dödade ett PP också! Två mål i PP och ett avklarat boxplay. Det går onekligen framåt.


Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Forsberg 1978: Bra jobb i BP där, det var viktigt att vi lyckades freda oss!!!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
BRA KÄLLGREN!!!!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jockster : Jaja, vi håller med. Struntsamma.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
J-S:
Det bortdömda målet är ett skämt tyvärr & alla BIF supportrar hade varit vansinniga om det hade varit ett bortdömt mål för BIF


Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Dåligt spela fast sig å ta ut mål igen då

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Dålig värdering av Söderström

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Var det Söderström som klantade sig?

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
mk: 50-50 då.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Söderström. Inte mycket att säga om den utvisningen. Ska vi gissa på 3-2 nu?

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Så svarta klubbor får man slå av men inte gula. Usel domare

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Jahapp, nu får man inte slå sönder klubban

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Supportern: årets viktigaste BP

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Petrov: Håller fullständigt med,
Sanny och Petter får väll prata med domarna efter matchen så kanske dom får en förklaring nu när dom inte kan släppa situationerna.
Bara att slå av ljudet i periodvilan för vi vet vad snacket blir orkar inte jaga upp mig.
YEESS Där satt den 3-1 PP dessutom


Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
samma igen.. har den under kontroll o sen fucked..

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
BIF Kungen: Värre i pk…

« · 2865480 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Joppe: Lyssnade på podden med Bobby idag.

Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.

Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)