Silly Season 09/10
Brynäs spelar i en helt annan division än Leksand, om du nu missat det.
arnio:
Det var det jag menade. Läck är mer etablerad att klara sig i Elitserien än Eriksson.
Men det är också den enda källan jag hittar till att det ska handla om ett lån och inte en regelrätt övergång.
Någon som vet hur det ligger till?
Partyjack:
Enligt SMS tjänsten som jag har angående allt som händer och sker inom Leksand så stod det att han är "Värvad" och då utgår jag ifrån att det är ett köp !
Samma sak i intervjun på Brynäs hemsida.
"Vad hade du för andra alternativ?
Ja, jag hade ju alternativet att vara kvar i Brynäs men då bli utlånad."
Alltså högst troligt en groda från GD
arnio:
Absolut inte, jag hävdar att Erikssom skulle ha sämre chanser att få stå i Brynäs än Läck. Eddie har fått en del erfarenhet och stått en massa matcher för Leksand under flertalet år. Han är som jag ser det mogen för Elitserien och det var på tiden att han fick chansen. Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen ?
Hade du hellre sett Markström / Eriksson? Vem skall stå under J vm för Brynäs i så fall? Båda lär garanterat bli uttagna.
Skulle inte Leksand ta steget opp kommande säsong så kommer han garanterat tillbaks till Brynäs eftersom Markström med största sannolikhet försvinner ? Går Leksand mot all förmodan opp i Elitserien så ser jag ingen anledning att han försvinner från Leksand.
Jocke är inte mogen för Es spel än som jag ser det. Stod han nån match i fjol förresten ?
Vad menar du? Läck vill inte stå åt sidan så han går uppåt en division. Tror du verkligen att Markström är sämre än den F.d NHL legenden och den minst sagt ojämna finnen?
arnio:
Vad jag menar ? att Läck förmodligen är värvad för att han har potential att stå i ES, annars hade väl inte Sundlöv värvat honom , antar att han kommer få stå alla matcher under J vm?
arnio
Med tanke på att Joacim Eriksson är en av huvudkandidaterna att backa upp Markström i nästa JVM så kan man förstå Brynäs. Hade inte varit så kul att bli av med båda sina målvakter under JVM.Därför tror ja Läck är en bra back up till Markström, dessutom så har jag svårt att tro att Markström får stå alla grundseriematcher fram till JVM eller tror du det ?
"Han är som jag ser det mogen för Elitserien och det var på tiden att han fick chansen. Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen?
Vill han inte stå åt sidan så borde han ha valt en annan klubb, Markström kommer att stå minst 80% av matcherna och att Eriksson blir uttagen till Junior-VM är inte alls någonting som är säkert.
Jag förstår inte hur Läck kan gå till Brynäs för att få mer istid, det låter helt fantastiskt konstigt. Men 10 minuter i Brynäs kanske är värda lika mycket som 10 matcher i Leksand och det kan man ju i så fall förstå.
Petad i kvalserien men vill inte stå åt sidan längre, väljer då att gå till Brynäs för att konkurrera med Markström....Leksandslogik.
Dessutom så ser han väl att det är möjligt att bli en bättre målvakt under Sveriges målvaktsguru Alcéns vingar.
Låter som om han vill komma tillbaka när Markan försvinner!
Varför tror du/Läck att han inte kommer att få stå åt sidan i Brynäs?
Självklart gör Läck rätt som flyttar, enormt stort lyft i karriärena att komma upp i elitserien. Om han en dag blir bra nog för att ta en förstaspade i Elitserien är dock skrivet i stjärnorna. Jag tvivlar då han hade svårt att vara ordinarie i Allsvenskan. Blir nog en ok andremålis för BIF trots allt.
Behåller och behåller...
Ska ni kidnappa honom då eller?? ;)
Vill han till Brynäs (och det vill han ju så klart), och Brynäs vill ha honom (vilket de säkert också vill om ni inte förstör honom totalt) så hamnar han så klart i Brynäs! ;)
moreten:
Vi får väl se till att han stannar även över flera säsonger. Vad skall han till Brynäs och göra igen ? Borde han inte glädjas över att han just nu representerar sveriges mest anrika hockeyförening ?? :-)
Kanske att han stannar nått år till i allsvenskan och utvecklas först... ;)
mk:
Det är väl klart att han kanske inte vill det jag skojade ju mest men du kanske inte dörstod det av min :) att döma
Bissett19:
Nej enbart om det där att går vi opp så behåller vi honom :)
Trodde du förstod det. Jag är glad att han spelar i Leksand och han är en grym talang.
"Brynäs IF > Sv: A propósito de nada
Jocke Eriksson till incestdalmasarna. *suck* Vi fick ju iallafall Läck i utbyte...
micke @ Gefle"
Alltså nästan en månad innan det blev klart. Ville bara påpeka detta...
(kom ihåg från vem ni läste det först)
Detta gick att läsa i GD den 1 April(Nu vet vi att det inte handlade om ett Aprilskämt)
gd.se/sport/ishockey/brynas/1.925676
Detär väl en stadig back vi behöver i första hand. Vi har grymt duktiga forwards i J20 och därunder.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/sodertalje/article5903584.ab
Tror inte ens det har varit aktuellt med Fredriksson med tanke på att vi har forwards så det räcker nu när Nordan bara är ngn månad till comeback.
Då har vi ju ju överskott på forwards.Man är ju lite orolig för en som Rödin tex,vad händer med honom?Herman verkar just nu gå före vilket jag tycker är mycket märkligt.
Har ju ryktats om utlåning av Rödin,vilket jag personligen nte skulle gilla.
Kolla på Krüger i DIF som verkligen fått förtroende av Hardy o därefter levererat också,Rödin var ju till exempel före Krüger i poängligan i J-20 förra året..
Huss:
Tycker Brynäs gör rätt. Läck är mer etablerad på den här nivån ni befinner er på. Eriksson får ett år i allsvenskan för att utvecklas. Först tyckte jag Brnäs sköt sig själva i foten lite men så här vid vidare eftertanke så gör nog BIF rätt.