SILLY SEASON 13/14
Finns även utrymme för ytterligare en mer etablerad forward då lillnyllet isf ses som en investering och som får slåss om en ordinarie A-lagsplats.
Stornyllet tror jag inte mkt på. GD drar egna slutsatser på att han agerat pappa och stöd vid sonens samtal med Sundlöv och tolkar det som att farsan skulle vara aktuell.
Zzz:
Ja, problemen i BP måste lösas, annars finns det verkligen orsak att vara orolig.
Huss:
Däremot saknar jag den där defensivspecialisten som kan gå in och döda en utvisning som Hansen och tidigare Dacke kunde göra, vem har vi som tar den rollen nu?
Huss:
Lindholm kan ta en centerplats, det hoppas jag på iaf.
Molin sticker väl över pölen?
Carl Lejonkräk: Är det ingen mer än jag som saknar den där centern?
Hansen och Järnkrok försvinner då sitter vi med Enterfeldt, en skadebenägen Nordan,
en förstaårssenior i Lindgren och en motvillig center i Grana.
Tolkar man GD så är det ytterligare två spelare efter Rödin vilket torde vara rimligt.
Molin/Lindgren borde vara forwards nr 13+14. Frågan är bara vad som händer om vi får in en eller två Nylander igänget?
Jag också. Frågan är om Sundlöv gör det. Tycker det mesta tyder på att man är beredd att göra om samma misstag som förra säsongen. Rödin är som sagt en chansning sett till hans skadehistorik.
Kahn: Tvivlar inte på att W. Nylander kan ta en plats i ett Elitserielag redan i vinter. Riktigt sevärd och ett hot i anfallszon. Defensivt har han mycket kvar att lära, som de flesta valpar. Sen påstår ryktet att han har ett stort ego men det kommer han säkert att slipa ner så småningom.
Men det kan inte vara spelare för 3:e- och 4:e-linan som Sundlöv ska lägga krut på. Brynäs sista halva av senaste säsongen skvallrar om att det är i de två första femmorna som det saknas spelare. Eller menar du att William redan nu är redo för en bärande roll i Brynäs?
Redigerad kommentar
Peja: Sonen Nylander är ju alldeles för ung. Han kan inte ges en plats i A-truppen. Man kan ju inte spela i ES om man är för ung ( se Lander och Pääjärvi ). Ska absolut inte prövas om man är 16 år så där. ( Ironi) Vet att sonen Nylander är så mycket äldre.
Ska se på en BIF -träning på Gunder Hägg-stadion för att se om Oskar är med. Oskar är en måltjuv (snajper), han dominerar inte.
Lindblom kommer få en roll i J20 nästa år (om han inte skadar sig, avstannar helt i utvecklingen). så Nylander (Jr) är nog också tänkt till J20 isf.
Men det är nog också där förhandlingarna står, Nylanders vill att sonen ska träna med A-laget och även få speltid medans Brynäs nog sätter honom i J20 och låter utvecklingen bestämma ang. A-laget ;P
(RENA SPEKULATIONER)...
Om O.Lindblom är redo för Elitserien så kommer han ju att dominera i J20 nästa säsong och då kommer han givetvis att få chansen i A-laget.
Om vi värvar sonen Nylander så är det ju för J-18 laget. Han måste ju gå igenom J-18 och J-20 innan han kan konkurrera om en plats i A-truppen enligt vissa här inne.....
Gäller ju O.Lindblom också....
Står ingenstans i artikeln att Sundlöv vill ha vare sig far eller son Nylander, bara att man samspråkat förutsättningslöst.
På sin höjd kan jag tänka mig att man vill binda upp sonen och isf mer för framtiden, dock till ett rimligt pris.
atilla:Fast skulle hellre ta Brendel än Micke Nylander alla dagar i veckan !
Men du har ju rätt att de sista två säsongerna kanske inte har varit hans bästa.
Linus Wickman: Med risk för att bli kapad vid fotknölarna så slänger jag fram en kille som kanske vill göra comback i Brynäs - Pavel Brendl ??
Va tror ni skulle han kunna tillföra något ?
atilla:
Tungt för Svedberg!
Då är det alltså Semi-dax i AHL...bara fyra lag kvar...vi kommer närmare våra BOMBER...!!!
Wilkes-Barre/Scranton
Syracuse
Oklahoma
Grand Rapids
Det där är yesterday's news. Stod i tidningen igår. Ja och som sagt så fick jag höra igår är att mötet bara gällde sonen.
Fan vad du sitter på information. Det jag fått höra gör dock gällande att mötet bara gällde William.
Johan Norrström: + i kanten? Om du värvar William så får du i paketet en pappa, en avdankad toppspelare som får Lauritz att likna en Ollas, betala en rejäl slant till SSK, en agent som kommer ha åsikter om allt kring sonen samt en utgift som kunde lagts på spelare som inte kommer skapa schismer i laget. Vill vi ha det?
Jag förnekar inte killens talang, den ser alla, men är det värt priset?
Dessutom är det allmänt känt att pappa inte är den klurigaste killen i världen, när han också skall agera "agent" åt grabben så blir det knappast bättre. Se bara hur de misslyckades med optionsklausulen.
Redigerad kommentar
Linus Wickman: I alla fall för Brynäs!
Det jobbiga med silly är ju att det nästan alltid blir en tummetott för Brynäs del.