SILLY SEASON 13/14
Brynäslegenden: Förstår inte behovet av att alltid belöna spelare med en massa jobb i föreningen efter karriärens slut. Att vara legend som spelare betyder inte att man blir en bra sportchef
Håkan Loob. Stora framgångar som sportchef men inte lika lyckad som klubbdirektör.La ner juniorlaget, något som FBK kommer att få betala för i flera år. Och hur mycket pengar slösade han bort på Europa och KHL satsningar?
Masken=Leksand till allsvenskan
Jonas Bergqvist=Anställde som klubbdirektör sin kompis Masken som sportchef och sparkade honom aldrig trots uppenbara brister i kompetens.
Fredrik Stillman=Utslagna i 3 Raka kavartsfinalserier. Kommer knappast längre den här gången.
Markus Näslund=Funkar p.g.a bra kontakter i Nordamerika.
Thomas Rundqvist=Vann SM-Guld men det var p.g.a det jobb Loob redan gjort. Värvade Charnecki. Försvann fort från posten. Insåg väl till skillnad från Masken att han var olämplig på tjänsten.
Michael Sundlöv=Tycker han är medioker snarare än misslyckad, ungdomsatsningen ett stor plus.
Sen går det också att nämna Janne Larssons korta inhopp på marknadsavdelningen i Brynäs.
Vill helst ha Kuzon men han är nog omöjlig att få. Vill att Sundlöv värvar en målskytt, 20+ mål i AHL och inte en massa assist.
Och i semifinallagen i AHL i år är det bara Paré kvar på listan av möjliga. Om inte Sundlövs prat om en spelare i slutspelet bara var rökridåer. Paré ser trots allt lite för bra ut på pappret för Sunlöv
Jag är rädd att Sunlöv kommer dragande med en 30 poängare. Om det är 20 mål och 10 assist är jag nöjd men är det tvärtom blir det bara en stor suck.
Nä lär väl bli Jacob Silfverberg som blir nästa sportchef?? ;);)
Sundlöv gör det bra, låt han bygga vidare så har vi ett nytt guld om senast 3 år =)
70 Rodrigues:
Jo det är ju sant, hans tvärnekanden brukar ju kunna tyda på att något är på gång. :)
70 Rodrigues:
Som jag har fattat det vill inte Sundlöv ha Pappa Nylander i någon form, men jag har fattat fel förr. ;)
70 Rodrigues:
Brynäs har ju sagt nej till gubben Nylander, då tror jag inte William kommer heller.
Hicks:
Paré är jag tveksam till, visst gör han hyfsat med poäng i AHL men jag är tveksam till om han passar på stor rink. Han är ju mer typen som står på mål och styr/slår in returer, ingen jättebra skridskoåkare eller överdrivet spelskicklig.
Annars får vi väl vänta till NHL har tagit det de vill ha, Och det är väl nån gång i Juli
70 Rodrigues:
Enligt vad TJ sa i måndags ska det in en till forward, å andra sidan måste det ju inte betyda AHL-kille...
Martin St Pierre är jag mer skepiskt till numera. Tre klubbar på en säsong i Europa borde vara en varningssignal. Endast en halv poäng i snitt i finland och ryssland säger mycket.
Mark Mancari tror jag inte alls på En spelare med hans storlek och poäng i AHL borde vara given i NHL. Det måste finnas en anledning till att han misslyckats där. Storleken kommer även att missgynna honom i SHL.
Chad Kolarik är jag inne på också för Brynäs. Utpräglad målskytt med 20+ potential.
I grunden ganska kall lista som vanligt från AB. Finns många spelare som är mycket hetare än de här. Paré och Kuzon b.l.a.
Den här spelaren borde vara aktuell tycker jag http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11449
70 Rodrigues:
St. Pierre vore inte så tokig, har sett honom lira ett par gånger, smart lirare med fina händer vad jag kunde se.
70 Rodrigues:
Verkar ju ha meriter för att kunna lyckas i SHL..... får hoppas att nån av dom vill till Brynäs!
KulaShaker:så är det, tyvärr...
Här är mina gissningar på spelare som fortfarande är aktuella. Rätt ålder, bra poängproduktion(speciellt i årets slutspel som sundlöv fokusera på).
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24903
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23151
#Oilers agree to terms with forward Mark Arcobello (@sporkabella) on a one-year contract extension | READ > http://ow.ly/m2MWg
Linus Wickman:
Ingen Arco då va...?
Thanks to everyone for the congratulations. Excited to remain a part of the @EdmontonOilers!
Ja jag tror och hoppas att Sundlöv lärt sig av förra säsongen. Laget behöver en van poänggörare.
micke63:
Vill tro/hoppas att Greg ersätter Hansen och att ngt riktigt bra kommer istf Calle
Hoppas att nye ordförande JES fokus på "konkurrenskraftigt lag" syns redan iår
Laget sista kvarten Förändringar 2013 / 14
Sebastian Wännström NY! Rödin
Mads Hansen NY! Greg Scott
Andreas Thuresson
Elias Lindholm
Jonathan Granström
Calle Järnkrok NY! KLASSFÖRVÄRV!
Sebastian Enterfeldt
Jesper Ollas
Mats Lavander Nordan
Alexander Lindgren
Daniel Widing NY! Brodin
Emil Molin
(Basse) Basse
(Nordan) -
Handen på hjärtat, hur många här inne tror att Sundlöv lyckas signa Arcobello ? Med tanke på vad Sundlöv lyckast med tidigare (framför allt när det gäller transatlanter).
Jag tror att han inte hamnar i Brynäs tyvärr.
KulaShaker:
mmm...intressant vad det kostar...nu när MoDo ska spara pengar...
Killen ser fö drogad ut på fotot...
Davey_22:
Ja man får ju hoppas det. En nackdel för oss kan vara att Edmontons nye coach Dallas Eakins är känd för att lyfta fram unga talanger.
tompap71: Mycket intressant länk. Man dras lite mellan hopp och förtvivlan när man läser den.
Men låt oss hoppas att Edmonton till slut anser att han är "för liten" för NHL, för det känns som vi behöver nån värvning att hänga upp våra förhoppningar om en målkung på.
tompap71:
Lite lustigt att han i förbifarten också nämner Färjestads nyförvärv, Garrett Stafford, som en förlust som inte gör någon större skada; "The first cuts weren´t to deep."
Edmonton Journal om Mark Arcobello och ryktet om Brynäs:
"Despite the uncertainties above, according to multiple sources within OKC this is not exactly a new rumour, and where there’s smoke there’s often fire"
Mark Arcobello the latest Edmonton Oilers prospect rumoured to be Europe-bound | Edmonton Journal
Skitstöveln:
10 Importer nu, mest i Es. Dom har en del att bevisa med den här truppen nu !
Blir fiasko ;)
Hicks:
Kyle Wanvig såg också bra ut på papper innan han kom till Brynäs, Parés kvalitéer är rätt begränsade och jag är rädd för att han skulle bli en ny Wanvig, tror inte han skulle göra särskilt mycket nytta i Brynäs. Vet att du är tveksam men jag ser Martin St. Pierre som en betydligt mycket bättre spelare än Paré.
Sundlövs ord om att det var en spelare i slutspelet kom väl medans Marlies fortfarande lirade, det skulle ju kunna varit Scott han avsåg då