SILLY SEASON 13/14
Inte förlusten av Lindholm som jag fruktat mest. Det jag oroar mig för, är vad Sundlöv ersätter honom med.
J F K: "Nu kom Macke till ett Pittsburg ned Lemieux, Francis, Jagr osv. Kanske får Elias det lättare i ett i sammanhanget profillösare Hurricanes."
å andra sidan gick ju Lemieux till Pens draftåret också ;)
Jagr å Francis likaså.
sen är väl inte direkt Canes med 2x Staal och Alexander Semin direkt profillöst?
Det är väl inget konstigt med att folk är besvikna på att Lindholm sticker. Killen har sagt öppet att han blir kvar 1 år till vid ett antal tillfällen, men när det kommer till kritan var det ju ren bullshit, om han nu spelar i Nordamerika nästa säsong (jag lever fortfarande i förnekelse).
Nu kom Macke till ett Pittsburg ned Lemieux, Francis, Jagr osv. Kanske får Elias det lättare i ett i sammanhanget profillösare Hurricanes.
Skitstöveln:
Men för att Brynäslegenden ska härdas, så anser restaurangen "Matsalen"
i Stockholm att Brynäslegenden ska arbeta på en korvkiosk i Sveg det
första året; med en lägre lön än vad han hade på Statoil.
foppa78: "Tror även Järnkrok får det tufft i Red wings!"
hur tänker du då?
han tog ju en säsong extra i SHL för att utvecklas vidare.
Skitstöveln: Nu är det väl en helt annan fråga dock. Brynäs har fostrat fram Elias, gett han chansen i Elitserien redan som 16 åring( Inte många lag som gör det) Man har gett han allting för att lyckas på Elitserie-nivå. Han är 18 år, alltså har han 20 säsonger kvar i NHL, klart han kan göra en säsong till, tjäna 50 pap i veckan och sedan ha det gott ekonomiskt ställt resten av sitt liv. Men vill han avsluta sin Brynäskarriär med en katastrof säsong som slutade med ett av de största slutspelsuttågen någonsin så visst.
Jag saknar en viss Silfverberg.
(Tittar man också på antalet licensierade spelare kontra hur många som spelar i NHL så kan man lätt konstatera att vi gör någonting riktigt bra i sverige).
Brynäs får pengar lm Elias drar, men nog hade Sundslövs jobb varit enklare om de på förhand haft informationen. Kanske skulle man då istället tagit in en center med högre lönekrav man inte ansåg sig ha råd med om Elias inte åkt.
Brynäslegenden: Men dra en mössa över dig är du snäll!! Det du skriver bevisar endast en sak - enorm avundsjuka!
Ett exempel;
Brynäslegenden jobbar på Statoil och säljer varmkorv. Han är väldigt duktig på det - och hans Statoilmack blir belönad som Sveriges bästa varmkorv-säljande mack.
Resturangen "Matsalen" i Stockholm får upp ögonen för honom och erbjuder honom ett bra jobb med väldigt bra lön. Tänk att få servera fin mat till väldigt kända och fina gäster, tänker Brynäslegenden.
Han blir givetvis väldigt glad och stolt över att få detta erbjudande. Men samtidigt kommer han att tänka på Statoilmacken - och dess varmkorvar.
Varför ta chansen att gå vidare - man kanske lever mer än en gång? För att inte "svika" macken så stannar Brynäslegenden kvar på sin Statoilmack och serverar sina goda varmkorvar!
För övrigt tycker jag Leksand bara tar det beslut killen själv borde fattat!
Svikare tycker inte jag, men väl lite naiv.
Han borde etablerat sig i elitserien/shl först. Kanske spelat ett VM osv. Så bråttom är det inte.
Brynäslegenden:
Först vill jag poängtera att jag väldigt gärna sett Elias i Brynäs 1-2 år till.... tror att det hade varit bra för hans utveckling på sportslig o sociala plan.
Men.... var han skall spela nästa säsong kan bara han själv, hans familj, Brynäs, Carolina o i nån mån kanske agenten bestämma om...
Att fler o yngre spelare försvinner från svensk hockey är ett tråkigt faktum.... jag tycker det är alldeles för hårt att sätta stämpeln "svikare" på Elias i det här läget..... dessutom har han väl inte bestämt sig helt säkert?
Elias skriver på sin twitter om hur lycklig han är och hur fantastiskt det ska bli i Carolina. Visst ett fett NHL kontrakt säger man ju inte nej till men lite medkänsla får han väl ändå ha, eller?
Under hela säsongen har det ju ändå varit snack från hans sida att han ska stanna ett år till. Nu efter tidigt vald i draften har han fått någon hyp över sig. Han har gjort en bra säsong i klubben sim fostrat honom, han borde ju kunna betala tillbaka lite på det kan man tycka genom att gå för ett SM-Guld iår.
Nja jag måste erkänna att jag ser Elias som något av en svikare faktiskt...
Vore tråkigt att inte hitta förstecentern innan försäsongsmatchandet startar, en sen spelare som inte får försäsong med laget tenderar ofta att ha svårt att anpassa sig...
Redigerad kommentar
kan detta va nåt?
Four players originally scheduled to participate will not be in attendance: forwards Calle Jarnkrok and Mikhail Plotnikov, and defensemen Mattias Backman and Ben Marshall.
Johan Norrström:
Frågan är hur motiverad han är och spela i Umeå och Löven som med största sannolikhet slåss för att undvika kval till DIV 1. Rahm är absolut sämre men denna värvning luktar flopp tycker jag
Luktar Belfour. mer PR än klassvärvning.
Redigerad kommentar
Jag hade också gillat idén om de tre ihop. Men Scott är en right winger tyvärr enligt info som finns om honom.
Kan isåfall tänka mig att man vill testa Scott och Sweatt ihop, kanske med Thuresson, spelare som kan tänka rätt lika... Thuresson kanske kan få ut mer av sitt spel med dessa kedjekamrater!?
Allt är ju dock ren spekulation innan nedsläpp...
Redigerad kommentar
Varför har de då inte redan gjort de?
Nu ska vid inte vara ironiska :-) Men med mina hockeyögon så ser jag en blivande 30-40 poängs spelare. Han bör spelas med Lindholm och någon spelare som är bra på att komma ut som vinnare från sargduellerna. Då kan det uppstå sköna kontringar.
www.youtube.com/watch?v=ZhRXxz5TI94
Avgå Sundlöv!