SILLY SEASON 13/14
DavyDjoos: Haha...
Någon här som snackade om att Teemu Ramstedt var ledig har jag för mig? Han verkar iallafall gå till AIK. Har inte sett honom spela men står såhär på EP: "En teknisk, kreativ och utpräglad målskytt". Hade kunnat vara något för Brynäs...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det blir även problematiskt när J20-spelare som är skolade i ett puckförande spel helt plöstligt ska spela 'grishockey' i A-laget. Silfverberg mfl lyckades inte heller fullt ut i Elitserien innan de fick spela ett puckförande spel där de kunde utnyttja sina kvalitéer.
Spelskickliga spelare måste inte vara svindyra. En spelare som Marcus Nilsson, som spelade i Allsvenskan förra säsongen, hade varit utmärkt.
Appropå på Aaltonen, han fick ju helt galna pengar i Rögle, var väl uppemot 500 000 i månaden eller något, hade gärna velat sett honom i Brynäs men honom har vi aldrig råd med.
Peja:
Att vi 11/12 hade Silfver mfl för ca 100'/mån och att en spelare av deras kvalitet (läs Johamatti) idag skulle kosta oss ca 300'/mån, kan det påverka tror du...?
Lite märkligt att Brynäs verkar ha frångått sin vinnande modell helt och hållet, dvs när man hade ett spel som gick ut på att vara ett puckförande, spelande lag. Numera verkar man i princip enbart satsa på grovjobbare.
www.eliteprospects.com/player.php?player=3200
Juhamatti Altonen har fortfarande ingent kontrakt, bättre att skriva kontrakt med honom. Riktig mpålmaskin och i "rätt" ålder och vill tillbax till NHL..
Sen håller jag med om Lindgren, han förtjänar en SHL plats i år! Dock vet jag inte m han pallar 55 omgångar??
Alexander Larsson? VI får se, ifjol var det ju Alexander Hellström som lånades in, han hamnade efter detta i Div.! ;)
Steenm: Det beror ju på hur man ser det..
Jag själv tror att årets Brynäs kan komma långt och utmana top 4 lagen. :)
Fan, fan, fan, fan, fan...
Allt - verkligen ALLT - är upplagt för en skitsäsong.
– Darrigt mv-par.
– Avsaknad av riktig spets.
– Avsaknad av en riktig förstecenter.
– Fältherren långtidsskadad.
Årets Brynäs kommer få KÄMPA på isen.
Linus Wickman:
Kan nog bli en fullgod ersättare...vet du när AL:s skada var...? Kanske några Tikar som kan fylla i...?
Mina gamla hockeybiblar skriver; "3:e bästa poäng 11/12", "fint spelsinne, tacklar gärna", "stort förtroende även i år", "spännande utvecklingskurva"
Bra agerat Brynäs!
Tycker Granis varit överreklamerad senaste 1-2 säsongerna...
Iaf för nästa 200'/mån
www.brynas.se
Redigerad kommentar
Hoppas Nokelainen hinner bli spelklar till på lördag åtminstone.
Det vore perfekt om Nordquist slapp spela match två dagar i rad
nu på försäsongen, för att inte riskera något. Nu när han har
inlett så lovande. En helt frisk Nordquist blir ju nästan som
ett nyförvärv jämfört med förra säsongen.
Det vore också bra om Nokelainen kan mjukstarta med en match.
Att spela match två dagar i rad, det första han gör i Brynäs,
vore onödigt.
Då kan han kolla in spelsystemet lite mer ingående från läktaren
på fredag, och sen spela på lördag.
Nej men Lauritzens fjolårssäsong är nog många överrens om var riktigt dålig, men säsongen innan och tidigare säsonger han han visat prov på väldigt fina passningar! Ifjol satt han även fast i en kedja med Nordan och Widde typ hela säsongen, i en första kedja kanske självförtroende kommer åter?
Du menar flippmacka i knähöjd Lauritzen?!
Se på Bäckis eller Kroken, så slår man passningar, distinkta inte fladder.
Men han verkar ju ha ett jävla skott och jobbar alltid stenhårt så sätter Brynäs honom i en superoffensiv roll så finns det ju en chans att han får mer användning för sitt skott vilket gör att det kan bli en hel del mål.
Lauritzen är väl den spelare i dagens Brynäs som är bäst på att lägga smörpass? Så Lauritzen - Nokelainen - Sweatt/Thuresson ??
Redigerad kommentar
gevalia: Inget lag har heller så få offensiva spetsar ;) Förutom AIK då, men dom räknar vi väl knappt till SHL längre. Men ja, i slutspelet kan allt hända, för att citera Tommy Jonsson förra säsongen: "Vi blir farliga i slutspelet" och riktigt farliga blev vi!
Som nån skrev och som jag själv inte hunnit formulera: vi kan bli jobbiga att möta, lite av en lulekopia som det känns.
Låter väl inte direkt som något Sundlöv skulle vara intresserad av eller hur? Mer tvåvägsspelare med fina defensiva kvalitéer på sitt CV som gäller. Sundlöv måste väl vara en av få sportchefer i SHL som löser ineffektivt målskytte med att värva spelare som inte gör många mål. Säger inte att det är fel, jag är ju bara en sketen läktarcoach, men inte känns det som att Sundlöv gillar att göra det lätt för sig. Skulle vara intressant att höra vad grundtanken är och vilken slags ishockey man tänkt spela i vinter. Försäsongsmatcherna tycker jag inte har visat någon tydlig spelide ännu. Mest bök och chanshockey så här långt. Efterlyser en tydlig spelide.