SILLY SEASON 13/14
Huss:
Jag har hela tiden trott det och tror det fortfarande, det jag oroar mig för är om inte rekonstruktionen går igenom och vi konkar då lär vi inte spela ES hockey kommande säsong.
Varför jag är så optimistisk denna säsong jämfört med andra är att SALO har insett hur man skall göra, byta ut 1 - 2 spelare inför denna säsong och inte halva laget som hans föregångare gjort. till denna säsongen är Kapstad och Edblom nya och resten av laget är intakt, man ser vilken harmoni laget har och att klubben befinner sig i akut ekonomisk kris bekommer dom inte alls. Som Bergenstöm sa, " Ekonomin låter vi andra ta hand om, vi gör det vi är bra på och spelar hockeY och skall ge fansen en Elitserieplats "
Det snackas om två nya backar till nästa säsong varav Luleås Lukas Kilström är den ena. Kilström skulle vara en grym värvning, en Bertilssontyp. Om Kilström plus ytterligare en back så ser det fan så mycket bättre ut :-)
Gunderson
Bertilsson
Kilström
Sundqvist
Jacobsson
NY
Djoos
Persson
Löf(Lånas ut)
Är snarare förvånad att Bertil inte varit mer skadad, med tanke på spelstilen.
Som sagt: det börjar arta sig försvarsmässigt.
OBS IRONI!
Ligger dessutom i linje med vårt generella tänk vad gäller värvningar.
Börjar bli en lulefilial i Gävle nu, även om Kilström iofs har lite anknytning till stan efter pappans sejour här i början av 80-talet.
Gurra88: "Vad fan är då Brynäs?"
Regerande Svenska Mästare.
Guldet bärgades som bekant med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
Iaf enligt nåt småländskt byorakel...
Har du bara 20 ord i din vokabulär?
Vi har väl vant oss med att vara nöjda med det lilla positiva vi serveras!? ;)
Redigerad kommentar
Jag hoppas verkligen att Berglind, LJ och Styrman inte får sina kontrakt förlängda och att Löf lånas ut alternativ sätts på en sommarträning a la grande så han får nån form av chans att uppnå den oerhörda status som Sundlöv anser att han skulle kunna komma upp i redan iår, men som han bevisligen inte varit i närheten av.
Det skulle ge en backuppsättning med: Bertil, Djoos, Gunde och Jacobsson, Dennis Persson och Sunqen. Då är det två platser som ska besättas!
- Niclas Arell 22 187 102 L
- Fredrik Carlsson 24 195 97 L
- Lukas Kilström 22 183 84 L
- Thomas Pöck 31 186 93 L
Två av dessa fyra skulle jag gärna se på dessa platser!
Vilka två, eller några helt andra, skulle ni vilja se?!
Anders Blank: utan att ha superkoll på de fyra du nämner så säger jag Kihlström och lite tyngd i Arell, på grund av att jag vill minnas att Brynäs behöver just tyngd och hårt spel, gissar att vi får det i dessa båda herrar... Kihlström ska ju spela hårt, trots att han väger under 90kg...
Vilka av dessa fyra anser ni skulle gå in rätt i laget och bidra idag, och vilka skulle vara bra i framtiden?
Redigerad kommentar
Av de där fyra röstar jag på Fredrik Carlsson och Kilström faktiskt! En till "2-meterskille" skadar verkligen inte (Carlsson). Om sen Kilström spelar så väldigt tufft och samtidigt kan bidra med nån poäng så är ju inte det nån nackdel direkt. Tror inte Sundlöv får lös nån "klassback" typ Lee, Regehr, Tim Erixon utan vi får nog vänta oss nån sån här budgetvärvning även nästa år. OM inte Sundlöv får foten förstås, men det är väl högst osannolikt!!?
Pengar verkar ju inte/kan omöjligt saknas då Brynäs gått hur många miljoner plus som helst i två år nu och har ju inte direkt tokvärvat in dyra stjärnor! Får ju bara hoppas att Widde, Nordan och Lauritz inte sitter med 200k var /månaden... Då är dom bara att gratulera och Sundlöv än mer att ifrågasättas!
Redigerad kommentar
Peja: marknaden ska vara global, och en AHL-kille har ju testat på lite... Persson är väl att betraktas som en AHL-kille, eller menar du renodlad transatlant från AHL?
Vad jag vill komma till är att tar vi Ekholm från Allsvenskan och Persson från AHL så visade Ekholm bra mycket mer värde för Brynäs, å andra sidan var han mindre skadad etc.
Tror också att det är lättare som transatlant att komma in i spelet på stor is som forward än som back, Gunderson tog ju vägen via Allsvenskan, tror säkert det tog ett tag för honom att få spelet på stor is att sitta... Tyckte också att Gundersons första tid i Brynäströjan inte var övertygande, kändes som en liten risk där bak tills han anpassade sig till ES-kostymen...
Men, håller med, vi ska inte fokusera enbart i Sverige, Allsvenskan eller Elitserien, hitta någon av det rätta virket oavsett vart vi hittar dessa... Är bara lite allergisk mot övertron på transatlanter generellt ibland... Hoppas vi har bra och noggrann scouting... Är det Inge som scoutar i Nordamerika? ;)
Det känns som att många har övertro till spelares utveckling efter några säsonger i AHL. Brynäs har överskattat Dennis Persson. Visst har skador förstört mycket för hans del, men han var skadedrabbad även i AHL och att han råkar ut för skador bör därför inte kommer som någon överraskning.
faceoff:
"Simon å Ollas nysignade 3år vardera!"
Mkt bra input, mer sånt!
Rädd för skadebenägenheten på Bertil, hade föredragit kortare kontrakt, får oroliga LJ-vibbar...