SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: Bara för att name-droppa, utan att säga något om MS varande eller icke, bara för att diskutera eventuella framtida kanditater.
- Inge?
- Tord?
- Thelin?
- Dackell?
- Sjödin?
- J.Larsson?
Hmm, har faktiskt inte tänkt på detta, gillar dock tanken på Dackell, eller Inge...
Vad har ni för presumtiva kanditater för den framtida tjänsten? (det kommer ju alltid en dag då en sportchef byts, oavsett om det är i nära framtid eller ej)
DavyDjoos:För mig finns det två vägar. Antingen så satsar man på någon som är "känd" exempelvis någon av de du föreslår.
Eller så försöker man få in nytt blod med nya idéer och ett annat kontaktnät.
70 Rodrigues:Ja det var riktigt skoj när man ville möta oss för de var "oroliga för utvecklingen" Det var ju precis därför initiativet togs att skapa en intressegrupp för att diskutera kandidater att lägga fram till årsmötet.
I nepotismens Brynäs är ju detta en uveckling att vara orolig för och dessutom kalla de "kuppförsök" hahahaha Stor humor
Men som sagt: den där tabellen skulle mkt väl kunna vara experternas tips inför säsongen (vilket är min poäng) även om det självfallet inte kan vara det. Av den enkla anledningen att antalet spelade matcher knappast anges i en sån tabell och att inte ens Anrell skulle tippa Brynäs sist.... ;-)
Lite gulligt hur du försöker framställa dig som en seriös medlem som på årsmötet försökte tala om för ansvariga
vad som var fel och hur de rätta lösningarna (läs: dina egna löst sammansatta lekmannaförslag, typ: Avgå alla!!!!) ser ut.
Minns inte riktigt turerna, men hade ni inte en förskingrare som kandidat?
Låter seriöst isf....
Huge:Är du så korkad, rent ut sagt, att du tror att "experterna" skulle tippa regerande mästarna sist?
Snälla, Till och med Sheldon kan erkänna när han har fel:-) Var nu inte så obstinat! Erkänn att du såg fel. Hur svårt kan det vara!
Nä, istället så kommer du med en otroligt lam förklaring. vilket svaghetstecken på din karaktär. "Nä jag ska aldrig erkänna ett fel, hur uppenbart det än är. ALDRIG."
Jag tittade inte heller så noga på bilden, men sen så fatta jag vad den handlade om.
Huge:Jag tror inte att vi kom så långt som att ha några kandidater. Att du skulle reagera på mitt inlägg förvånar mig inte ett dugg.
På den tiden var jag verkligen intresserad, inte bara på A-laget utan på hela föreningen. Vi ville skapa ett forum där man kunde mötas och diskutera saker och ting. Inte sitta hemma i köket och dryga sig som du.
För jag tvivlar på att du skulle våga bete digsomdu gör här på ett sånt möte där du måste säga saker och ting personligenoch dessutom stå och möta reaktionen...
Ok... Att det inte finns kompetens nog att göra något åt situationen inom laget under så lång tid, ser åtminstone jag som ganska skrämmande.
Jag försökte raljera lite över Rodrigues snack om skrämmande läsning (tabellen efter jul) genom att istället låtsas tro att den visade hur "experterna" i media hade tippat grundserien.
Svårare var det inte.
Att jag samtidigt och inledningsvis själv inte såg vad tabellen egentligen visade stämmer.
Men det spelar ju ingen som helst roll i sak, eftersom min poäng var att visa hur fel experterna brukar tippa.
Det här har alla normalbegåvade skribenter naturligtvis fattat, pinsamt att man ens ska behöva förklara sig för dig och en del andra.
Enbart lokalen, som jag ser det.
Om inte du också har datorn i köket.....
Det vimlar ju av läktarexperter härinne som vet hur allt ska skötas.
Borde väl ha varit en smal sak att övertyga ansvariga om hur insatta, kunniga och erfarna dessa är och hur bra dom skulle passa för att driva verksamheten....
Den eller de som mot förmodan besitter denna kompetens borde isf vara mångmiljonärer vid det här laget.
Vilket lag vill inte ha en tränare som alltid lyckas ta laget ur en sån här svacka innan den ens blivit synlig?
beskyllningar om kuppmakare.
Såvitt jag minns var väl er kandidat en förskingrare.
Fanns det ingen annan?
Kanske inte bästa sättet att försöka övertyga ansvariga att ni är seriösa, menar jag.
Det hade kanske funkat bättre att hota med en fläskläpp, känns som att det argumentet ligger mer i linje med din intellektuella kapacitet....
De som redan fattat orkar inte bry sig om att kasta sig på "gilla"-knappen, skulle jag tro.
Du har nog lite för stor och naiv tilltro till funktionen och hur mkt den verkligen speglar det som användaren tycker, är jag rädd för.
Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall.
Huge:"Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall."
Just precis så är det. Precis som du gör.
Angående AIK-backarna. Om jag ska tippa så stannar Carlsson i AIK, Stefan Johansson hamnar uppe i Lulääää och Viklund hamnar... någonannanstans.
Någon som vet om det finns någon bettingsajt där man kan betta på nästa klubbadress för ES-spelare?
| #40 | Johan Holmqvist (G) | 34 | 1978-05-24 | Tierps HK | 187 | 93 | L | 12/13 | ![]() |
| #30 | Robin Rahm (G) | 26 | 1986-09-13 | Sunne IK | 186 | 80 | L | 13/14 | ![]() |
| #4 | Victor Berglind (D) | 20 | 1992-10-02 | Arvika HC | 178 | 82 | R | 12/13 | ![]() |
| #15 | Simon Bertilsson (D) ![]() | 21 | 1991-04-19 | Bofors IK | 183 | 90 | L | 15/16 | ![]() |
| #3 | Christian Djoos (D) | 18 | 1994-08-06 | Brynäs IF | 181 | 67 | L | 14/15 | ![]() |
| #13 | Ryan Gunderson (D) | 27 | 1985-08-16 | 177 | 77 | L | 13/14 | ![]() | |
| #23 | Robin Jacobsson (D) | 26 | 1986-08-10 | Hammarby IF | 187 | 100 | L | 13/14 | ![]() |
| #20 | Lars Jonsson (D) ![]() | 31 | 1982-01-02 | Borlänge HF | 187 | 94 | L | 12/13 | ![]() |
| #5 | Simon Löf (D) | 21 | 1991-03-13 | IK Huge | 189 | 83 | R | 13/14 | ![]() |
| #8 | Dennis Persson (D) | 24 | 1988-06-02 | Nyköpings HK | 186 | 85 | L | 13/14 | ![]() |
| #27 | Fredrik Styrman (D) | 21 | 1991-04-03 | Kalix UHC | 180 | 83 | L | 12/13 | ![]() |
| #22 | Jörgen Sundqvist (D) ![]() | 30 | 1982-09-24 | Antjärns IK | 182 | 85 | L | 14/15 | ![]() |
| #9 | Sebastian Enterfeldt (C) | 24 | 1988-05-22 | Valbo AIF | 181 | 91 | L | 13/14 | ![]() |
| #31 | Jonathan Granström (C/W) | 26 | 1986-03-09 | Mora IK | 178 | 88 | L | 13/14 | ![]() |
| #24 | Mads Hansen (C) ![]() | 34 | 1978-09-16 | Manglerud Star | 185 | 88 | L | 12/13 | ![]() |
| #90 | Johan Harju (LW) | 26 | 1986-05-15 | Övertorneå HF | 190 | 96 | L | 13/14 | ![]() |
| #25 | Martin Johansson (LW/RW) | 25 | 1987-10-24 | IF Lejonet | 180 | 90 | L | 12/13 | ![]() |
| #19 | Calle Järnkrok (C) ![]() | 21 | 1991-09-25 | Gävle GIK | 183 | 80 | R | ![]() | ![]() |
| #16 | Sebastian Lauritzen (LW) | 29 | 1983-09-13 | Njurunda SK | 180 | 83 | L | 13/14 | ![]() |
| #62 | Mats Lavander (W/C) | 32 | 1980-03-16 | Piteå HC | 185 | 93 | L | 12/13 | ![]() |
| #27 | Alexander Lindgren (C) | 19 | 1993-02-23 | Valbo AIF | 183 | 85 | L | 12/13 | ![]() |
| #28 | Elias Lindholm (C/RW) | 18 | 1994-12-02 | Gävle GIK | 184 | 87 | R | 13/14 | ![]() |
| #39 | Jonas Nordqvist (C) | 30 | 1982-04-26 | Leksands IF | 189 | 94 | L | 13/14+1 | ![]() |
| #11 | Jesper Ollas (RW) | 28 | 1984-04-27 | Leksands IF | 183 | 90 | R | 15/16 | ![]() |
| #53 | Andreas Thuresson (RW/LW) | 25 | 1987-11-18 | Tyringe SoSS | 187 | 96 | R | 13/14 | ![]() |
| #41 | Daniel Widing (RW) | 30 | 1982-04-13 | Hedemora SK | 184 | 93 | R | 13/14 | ![]() |
| #17 | Sebastian Wännström (C/W) | 21 | 1991-03-03 | IK Huge | 185 | 83 | R | ![]() | ![]() |
Sjukt jobbigt att widing, Nordqvist, löf och rahm har kontrakt över nästa säsong. Dessa herrar har verkligen inte gjort sig förtjänt av att spela vidare i klubben.
av de som saknar kontrakt förutsätter jag att varken lavander, Johansson, Hansen, styrman, Johnsson eller (tyvärr) honken får nytt förtroende.
honken skulle vara en perfekt utmanare till en annan klasskeeper men pga att rahm sitter på kontrakt borde det vara uteslutet att förlänga med honken?
ja man undrar hur sundlöv kommer agera.
brynäs08:Rahm har en förhållandevis låg lön, jag har för mig att jag såg en siffra på 56k/månaden vilket i sammanhanget en låg lön. Man kanske till och med lyckas låna ut honom och typ halvera den kostnaden.
Backar: LJ, Styrman och Berglind ej förnyat kontrakt och låna ut löf
Forwards:Johansson har bra fart på rören och passar bra i en fjärdelina. Hansen är ett bra alternativ som fjärdecenter men på tok för skadebenägen.
Så, jag vill se att man värvar:
1 Målvakt av kaliber, 4 backar, och en klasscenter (Järnkrok kanske försvinner så man lär ju ersätta honom med en förstecenter.
Widing och Nordan lär vi dessvärre få dras med en säsong till.
Slajsarn: ja jag kan inte annat än hålla med dig. Det blir en ruggigt intressant silly.
brynäs08: Gunderson,Jacobsson,Sunken,Bertilsson,Djoos,DP och förmodligen då Kilström också.
Det bör väl betyda att Löf lånas ut eller dylikt, men vi lär ju inte se fler backvärvningar ?
Davey_22: Räcker Jacobsson och Kilström för att lyfta backbesättningen? Ingen av dom är landslagsmässiga. Bertilsson är väl den stora plusposten men som backspelet fungerat i år vette fan om det här räcker.
Carl Lejonkräk: Det räcker att du gör en tabell på den sista tredjedelen av årets serie för att se hur dåligt laget är just nu (om det inte räcker med att titta på spelet). Det handlar alltså inte om några enstaka dåliga matcher eller en vanlig formsvacka. Det är därifrån ledningen måste agera. Inte som om dom vore ett topplag.
70 Rodrigues:Ja konstigt vore det annars. Och försvinner han inte dit så lär HV71 lägga ett bud på Gunde som Brynäs inte kan matcha. De har ju för vana att sno våra PP backar. Angell och Hietanen är två...
Fast Gunde har vi ju kvar nästa sässe med, OM han nu inte försvinner till KHL.
Redigerad kommentar
Hoppad Gunde blir en ny brynäsprofil, han känns som en kandidat om han skulle vilja. Han fungerar suveränt i elitserien, trots sin storlek. Han kanske inte skulle hävda sig lika bra Ryssland. Han är redan nu, trots sin hittills korta tid i klubben riktigt omtyckts av fansen, får säkert en rejäl löneförhöjning om han skulle stanna.
Hans spelartyp är otroligt viktig i ett lag och växer inte på träd. Detta tillsammans med att han är på jobbet varje kväll. Han ligger klart högt på min lista över spelare i klubben som förtjänar sin lön och kanske lite till. Nä, Gunde for president ;)
Sen finns ju risken/möjligheten att även Lindholm försvinner...






