SILLY SEASON 13/14
Men Karlskoga jagar ju ES...lite märkligt att nu säga att jag e inte med på tåget...
Fast han är ju med under hela resan men han följer inte med på sightseeingturen i Elitserieland utan han åker vidare mot en annan hållplats.
Märkligt att offentliggöra nu
Lite märkligt att skriva 3 år på en allsvensk (nån som känner till liknande fall?).
Få se om Moroten Jönsson får rätt på denna, han har ju ny-på-jobbet-skylt på sig trots allt
Vi var väl intresserade i höstas nån gång, om ryktena nu stämmer.
Troligt att det då var hans arbetsgivare som satte stopp för affären, alltså inte mkt Sundlöv kunde göra i det läget.
Och när sen Färjestad kliver in i bilden och lockar med spel i ett etablerat topplag och säkerligen en klart högre lön än vad vi kan erbjuda så blir valet kanske inte så svårt.
Huge: Ser ut som att det var Sundlöv som tackade nej, inget annat.
BIK:s klubbchef Torsten Yngveson bekräftar att han gett föreningens godkännande att Arell lånas ut till Brynäs den här veckan då BIK ändå har spelledigt.
- Jag fick en fråga via Arells agent. Efter att ha pratat med våra tränare bestämde vi oss för att acceptera det här önskemålet. Arells agent lovade då att ta kontakt med Brynäs sportchef Michael Sundlöv som skulle återkomma till mig direkt.
70 Rodrigues: BIK ville ju bara låna ut Arell en vecka, Sundlöv ville ha en back för resten av säsongen (han gillar ju inte korttidskontrakt).
Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien.
Huge: Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske.
Sen fick vi in Jacobsson och då var inte Arell aktuell för nästa säsong heller.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Varför ska vi bara ta över leftovers?
Absolut inte, men jag nöjer mig inte med guld vad 13 år för att sedan gå kräftgång.
Finns inget som antyder att BIK eller Arell själv i det läget var villiga att gå med på att skriva ett längre kontrakt med Sundlöv.
Mer logiskt att BIK isf ville avvakta ev anbud från andra lag som ville värva honom efter säsongen.
Carl Lejonkräk: "Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien."
Svårt att tolka det som att du inte tycker det vore en bra värvning.
Gurra88: Jag har ju redan skrivit att jag glömde :-) och den betyder att jag skojjade till det lite grann där.
Uppenbarligen så anser ju Sundlöv att Arell är nåt att ha i alla fall eftersom att han varit på hans agent tidigare. Själv vet jag allt för lite om Arell för att ha en uppfattning om han skulle kunna tänkas vara en bra värvning eller ej.
Huss: "Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske"
Inte riktigt va?
Sundlöv sade väl nej till en utlåning över ET, inget annat.
Rätt ska vara rätt.
Hade BIK varit villiga att släppa Arell för resten av säsongen (med bra chans på förlängning med Brynäs) så hade Sundlöv självfallet valt det alternativet, istf att tvingas till en nödlösning som Styrman de facto blev och fortfarande är.
BIK är väl mer eller mindre ett farmarlag till FBK, med allt vad det innebär av samarbete i form av ömsesidiga tjänster och gentjänster sas.
Lägg till att Arell kommer till ett etablerat topplag och övriga lag får svårt att konkurrera.
Säger kanske en del om Garpens analysförmåga, så varför skulle han ha rätt när det gäller Sundlöv?
Hans åsikt är bara en i mängden från proffstyckare i media.
Sen beror det väl på hur man räknar, och sett till förutsättningar vad gäller främst ekonomi så vill jag nog påstå att Sundlöv ligger högt upp i rankingen.
sylf: Väldigt svårt att rangordna sportchefer då de har helt olika förutsättningar att jobba med.
Garpenlövs arbete med Tre Kronor är inte så imponerande i alla fall utan de har ju knappt vunnit en match sedan han tillträdde som Team Manager. Ju mer tid Garpenlöv får i medialjuset dessto mer påminner han om Leif Boork, mycket snack och lite verkstad.
Du ser ju själv vad han väger in i sin bedömning, han har ju helt rätt. Tur att han inte rankade alla sportchefer, rädd att din älskling hade hamnat lägre än lagets placering!
sylf: Misslyckas?
Brynäs är ju Svenska mästare och det med en av de lägre lönebudgeterna i Elitserien.
sylf: Ja Garpenlöv har ju gått och blivit expert, då är allt han skriver är sant. Boork brukar alltid ha med Sundlöv som en av Elitseriens bästa sportchefer samt att han nämnde Brynäs som en av seriens tre stabilaste och bästa organisationer. men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är sant.
Finns det något värre än när någon gammal spelare eller tränare går från att vara en i mängden till att vara expert? Typ Wikegård, Garpenlöv eller Boork. Garpenlöv vet vad som är bäst för svenskhockey, kan rangordna ligor och vet att Brynäs fuskat med fysen. Man undrar ju vart han skaffat den informatinen och kunskapen... Till slut hamnar han i samma fack som Wikegård som en person som aldrig kan ta ett jobb i någon förening eftersom han har så extremt mycket att leva upp till.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Han har sin del, men ju mer man ser vad han gör, ju mer begriper man att hans del var väldigt liten! De spelare som bidrog var nästan alla stöpta av Thelin och Bäcklin. Ekholm undantagen, och där var det bara slumpen som gjorde att han kom hem.
sylf: Jag har aldrig sagt att jag har info. Jag säger bara att det är jävligt märkligt att man kan gå från att vara scout en dag till att bli allvetatare om allt som rör svensk hockey.
Huge: "En 22-årig storväxt utvecklingsbar tvåvägsback, sånt som inte växer på trän direkt och därmed blir ett eftertraktat byte för i stort sett alla lag"
När Robin Jacobsson var i Arells ålder gjorde han ännu fler poäng, var lika storväxt och sannolikt lika utvecklingsbar. Ändå dröjde det ytterligare några år innan han hamnade i Elitserien. Förklara det du om du kan ;-)