SILLY SEASON 13/14
Treklövern1912:
Grym! Särskilt på just den speciella dialekt som talas i Schwiez. ;)
tompap71: Åker TIK ut tycker jag Sundlöv ska hugga som en rabiessmittad grävling efter Matt Murley. Han skulle ösa in poäng i Brynäs tror jag.
Agera, Sundlöv!!
Zappaholic:
Jag har sett honom alldeles för lite för att han någon bra koll, men 13 poäng på 11 matcher i Timrå denna säsong är ju inte fy skam.
tompap71: Det var nytt för mig. Från artikeln:
" Det första fyndet av fladdermusrabies gjordes i Skåne 2009. Två människor har dött efter ha blivit smittade av rabiesinfekterade fladdermöss, en i Finland och en i Skottland."
Tror att den första personen inte hade medicinerat med Koskenkorva och den andra med whisky"
Vad kan man lära sig av detta? Det är viktigt med medicinering mot rabies. ;-)
Carl Lejonkräk:
Ja, Honken behöver en bättre målvakt att fajtas om spaden med. Personligen tycker jag det vore värt att köpa ut Rahm från hans kontrakt, om det nu inte sker något mirakel och nån klubb vill ta över det rakt av.
Treklövern1912:
Var faktiskt nytt för mig också ända till häromdagen då jag hörde det på radio.
70 Rodrigues:
Löf kan vi skicka till Mora på lån, vad gäller resterande tre lever jag på hoppet. :)
Zzz: Kanske Asplöven (darrigt) vill hyra honom ;-)
Men låt oss hoppas att han vänder det hela om han av någon anledning skulle behöva stå i slutspelet.
Han borde dock att slipat bort (o)vanan att släppa så många returer vid det här laget. Vet inte vad det kan bero på, vissa målvakter är iofs mer av puckmotare och överlåter sen det mesta i returväg åt uteförsvaret.
Redigerad kommentar
Jag tror att Brynäs har vilat sig i form och medvetet gjort allt för att minska pressen på laget inför slutspelet. Pass upp Skellefteå!
Jag kan tala om vad det beror på.
1. Han har aldrig visat något på denna nivå förutom några matcher i FBK som han sprattlade till innan han kom på att han skulle fuska sig till framgång.
2. 2,5 års frånvaro. De sysslar inte med korpen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Finnsväl risk att han följer med Rönnberg till Fusklu...Frölunda?
Jag hoppas att Rahms ersättare blir Johan Mattsson, och inte Jocke Lundström.
Honken, Svedberg och Läck är väl positiva värvningar?? Greiss tycker jag var synd, han var duktig i slutet taskigt att slänga in honom i ES direkt. Skulle get honom några träningar att komma in i laget!
Jag ser inte heller något problem med värvningen av Rahm, det som är problemet anser jag är att man värvade honom som backup redan i år. Jag skulle sätt honom en säsong i AS för att utvecklas och nästa säs. konkurrera om en plats i A-laget. Nu har vi hamnat i en situation där vi inte vet om vi vågar chansa med honom en säsong till. Nu har han fått jobba med Pecka ett år, nu får BIF låna ut honom så han får speltid och hittar balans och så får vi ta tillbax honom näst nästa säsong och hoppas han är redo då..
Är Lundström verkligen sugen på BIF? hört att han likt Jocke Eriksson känner sig "misshandlad" av Brynäs och inte vill återvända. Känns också som att vi hellre bör satsa på en yngre målvakt?? Mattson var ju på G innan säsongen innan det vart klart med Rahm, klart intressant värvning. Även Anton Forsberg i Modo är intressant och som ajg tror skulle göra sig bra med Pecka!
HappyX3: Lundström var ju väldigt kritisk till Brynäs värvning av Rahm och tyckte att han skulle stängas av på livstid.
Johan Holmqvist - Jacob Markström
(Låna ut Robin Rahm)
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Johan Harju
Andreas Thuresson - Elias Lindholm - Juhamatti Aaltonen
Daniel Brodin - Tom Wandell - Daniel Widing
Per Hallin - Jonathan Granström - Simon Önerud
Emil Larsson - Alexander Lindgren
Ryan Gunderson - Christian Djoos
Robin Jacobsson - Lukas Kilström
Jörgen Sundqvist - Simon Bertilsson
Dennis Persson - Mattias Nörstebö
Simon Löf(Låna ut)
NYA:
Markström(Dröm)
Aaltonen(Dröm)
Brodin
Wandell(Dröm)
Hallin
Önerud
Kilström
FÖRLUSTER:
Berglind
Jonsson
Styrman
Hansen
Lavander(Ev.behåll)
Johansson(Ev.behåll)
Järnkrok
Nordquist(BRYT Kontrakt)
Lauritzen(BRYT Kontrakt)
Wännström
PP1:
Gunderson
Aaltonen
Lindholm
Granström
Wandell
PP2:
Djoos
Ollas
Thuresson
Enterfeldt
Harju
BP Par:
Ollas - Granström
Harju - Enterfeldt
Hallin - Wandell
Brodin - Önerud
Extra:Thuresson
En chansning som gick hem :) kunde lika gärna gått åt andra hållet.
Lite Stefan Liv-varning på honom i den mån att han kunde va lite ojämn
men höjde sig nåt gruvligt i slutspelet. Hade varit kul å se om de hade
gått lina bra den här säsongen om han nu hade stannat? :)
HappyX3:
Vet inte om Lundström är sugen på Brynäs eller inte, att han vill hemåt var visst till stor del för att underlätta drivandet av sitt företag. Att Sundlöv är intresserad av honom var bara rena spekulationer från min sida.
foppa78:
Jo jag vet att han prioriterar NHL, var bara det att jag råkade ramla över en tidningsartikel igår där Omarks agent bekräftar att samtal förs med Lugano.