SILLY SEASON 13/14
Så tror jag att det är. Har anledning att tro det och är tämligen säker på att Brynäs letar alternativ till förstaspaden nästa säsong samt ev. även till andraspaden...
Ett förslag : MV Nilsson ( Från Islanders organisation )
Markström
B Gunderson , Jacobsson
Sundqvist , Djoos
Bertilsson , Kilström
Persson , Hietanen/Ekholm
Göransson , Löf
Och nej jag har inte glömt Nörstebö
F Lindholm , Forsberg , Lindblom
Omark , Harju , Ollas
Brodin , Paulsson , Widing
Lindgren , Granqvist , Thuresson
Johansson
Och nej jag har inte tagit Widing utan kontrakt. Hoppas på nytt kontrakt för widing.
Linus Wickman:"Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson."
Glöm inte Bertilsson. Men hua, jag hoppas verkligen att du har FEL!!!
Redigerad kommentar
Linus Wickman: Tycker som du. Meningslöst att fantisera om spelare som ändå aldrig kan bli aktuella. Lägg till Bertilsson och ta bort norrmannen så har du förmodligen Brynäs backbesättning nästa säsong. Möjligtvis att Löf kan bli utlånad.
Samtidigt försvinner lagets bästa forward (Järnkrok) och då fattar man vilken utmaning Sundlöv har. Den här gången kommer det inte att hålla att fylla på med halvfabrikat som Thuresson och Harju som är hyfsade elitseriespelare men inte mer. Sundlöv måste hitta spelare av landslagsklass.
Jag är lite rädd för att stommen i Brynäs ska försvinna. Förr fanns Björne Danielsson, Molin, Dacke, Lind, Sjödin i laget med mycket hjärta. Nu är stor risk att stommen efter säsongen är Honken(Helbrynäsare), Sunken(Halvtaskig back ursprungligen från Skellefteå), Bertil(Brynäsfan som bara är 21), Granström. Det är egentligen bara dessa jag kan hitta som stommespelare i laget då L.Jonsson, Calle, Basse, Nordan, Widing lämnar.
Hur ser ni på detta?
Redigerad kommentar
Laget nästa år just nu:
Rahm(........)
Bertilsson-Gunderson
Djoos-Jacobsson
Persson-Sundqvist
Löf-Nörstebö
Lindholm-Enterfeldt-Thuresson
Ollas-Granström-Harju
Lauritzen-Nordan-Lindgren
Larsson-Molin-Ljunggren
De självskrivna i kommande års lag ser jag bara som Bertil,Gunde(Om inte KHL ringer),Djoos,Jacobsson,Sunken,Nörstebö(7-8e back),Lindholm(Om inte AHL ringer),Enterfeldt,Thure,Ollas,Granström,Lindgren.
Många år sedan vi hade en sån här spelaromsättning.
Framåt måste en del barlast bort, Nordqvist, Widing, Lauritzen i första hand. När även Järnkrok försvinner så känns det som forwardssidan blir tuffare att få ihop.
Brynäslegenden: Varför skulle Gundersson säja nej till högre lön någon annanstans?Jag räknar kallt med att han försvinner.
Redigerad kommentar
Ok, trodde du menade att han garanterat blir kvar iom att inte har ngn klausul om att få lämna...?
Men då uppfattade jag dig fel...?
Jag undrar om man inte tänkt att Elias ska ta Krokens plats?
Snarlika spelare, därför borde man ha delat på dem i serien och på
så sätt (kanske) fått lite mer bredd? Dock så hävdar jag fortfarande
att det finns risk för att Elias spelar i Nordamerika nästa säsong,
beroende på hur tidigt han går i draften.
Men man saknar fortfarande en renodlad målskytt ala Silfverberg !!
1. Det finns 0 anledningar för honom att dra till Nordamerika redan nu. Nonsens!
2. Han är för ung för att axla Calle! Han har ju inte fått sitt absoluta genombrott på seniornivå än. Garanterar att föreningen inte har det i tankarna.
Redigerad kommentar
Damlaget gick just till final efter seger på straffar.
Nja, ja vet inte. Eftersom han e så högt rankad så kommer nog den klubb
som nu väljer honom att vilja ha över honom ganska snabbt för att anpassa sitt spel till små rinkar. Är ju ändå top10 i rankingen ;)
bradberry: "Vad vi behöver är någon Honken kan vara backup åt..."
dagens sanning ;)