SILLY SEASON 13/14
Redigerad kommentar
Sen är väl chansen liten, men Leksand kanske även dom vill ha en rutinerad center med erfarenheter från ES spel, sen är ju Norda en del av den där berömda Leksand-kedjan. Leksand gör ju lite som BIF nu och satsar på unga talanger och spelare från regionen, inte omöjligt heller att Salo hör sig för med/om Nordquist??
Löf behöver speltid i AS så en utlåning, kanske till Rögle där en del av värvningsgruppen numera är sportchef! ;) Och Rahm skulle också behöva en riktigt säsong med många matcher, Almtuna ligger nära från Gävle och där kommer han få jobba hårt i varje match!
Sådär ja! då äre bara börja värva spelare, vad sa vi? Laine? Altonen?? ;);)
Ska vi plocka spelare från lag som åker ur elitserien? Det var väl spetsspelare Brynäs behövde?
Sebbe Erixon är en väldigt talangfull back som påminner lite om Ekholm (?) och är en kille jag gärna ser i Brynäs. Tror dock Sundlöv nöjer sig med Kilström men vore faktistk riktigt bra med både Kilström och Erixon! =)
kanske skicka Sunken till Leksand och plocka in Erixon? ;)
HV kommer dammsuga backmarknaden...
Mikko Luoma, Mats Trygg, Daniel Fernholm och Dan Spang får inte förlängt kontrakt
De har nu 4 kontrakterade backar
Här kommer ett exempel, då har jag tagit ES lagen plus lagen i KS!
Norra konferensen:
grupp A:
Luleå
Skellefteå
Modo
Timrå
Grupp B:
Leksand
Brynäs
Västerås
AIK
Södra Konferensen:
Grupp C:
Södertälje
Färjestad
Örebro
Frölunda
Grupp D:
Linköping
Hv71
Växjö
Rögle
Man möter Lagen i Gruppen 6 gånger 3 hemma 3 borta.
Man möter lagen i samma Konferens 4 gånger 2 hemma 2 borta.
Man möter övriga Konferensen 2 matcher 1 hemma och 1 borta.
Alltså får man 18 + 16 + 16 = 50 matcher.
Ettan och tvåan i varje konferens går till kvartsfinal, 3an, 4an, 5an och 6an i varje konferens går till åtondelsfinal och 7an och 8an i konferenserna går till nedflyttningssplay-off.
Även om koferenserna är ojämna någon säsong så finns ändå chans för 6 lag från en konferens att gå vidare till kvartsfinal.
HappyX3: 14 lag är och har varit min personliga önskan ända sedan otyget med 5 möten mot varandra infördes.
52 omg där man möter lagen 4ggr var, svårare än så behöver det inte vara.
Sista laget åker ut direkt.
micke63:
Redan i november skrev hockeybloggaren ”MrMadhawk” att allsvenska poängkungen Evan McGrath, 27, är överens med Frölunda.
Nu bekräftar Oskarshamn att kanadensaren har utnyttjat elitserieklausulen i sitt kontrakt och lämnar IKO. Men från Frölundas sida vill man än så länge inte säga någonting.
– Det där har jag inga kommentarer till. Jag kommenterar inga övergångar förrän någonting är klart, säger ordföranden Mats Grauers till Sportbladet.
70 Rodrigues:
På papperet gör ju Frölunda ofta kanonvärvningar. :) Brukar dock ha svårt att få till det ändå.
Det här med att värva transatlanter. Cody Franson gjorde mål i natt igen och är nu näst bäste back poängmässigt i Toronto, lagets fjärde bäste spelare i +/-. Såg man inte mycket av i Brynäs.
Hur ska Sundlöv göra för att hitta rätt när han ska över och värva två livsviktiga spelare för Brynäs? Förmodligen som FBK som hämtade Chris Lee efter att ha sett att han funkat i Tyskland två säsonger. Att köpa en spelare som ser bra ut på liten rink kan sluta hur som helst.
Aftonbladet påstår att Gunderson kopplas samman med Örebro. Örebro som är en genuin idrottsstad med större sponsorbas än t.ex. Gävle kan på sikt bli ett rejält hot mot de etablerade elitserielagen. Ska man snacka räddningsplankor har de blivit färre iom att Timrå och Rögle åker ur.
Jajjen: Håller med dig i om ditt resonemang om värvningar av backar.
Gunderson,Lee,Angell,Robinson m.m är backar som gjort det bra i elitserien efter att tidigare ha haft säsonger där man vant sig vid stor is.
Davey_22: Jo, det är klart att det är en fördel om spelare som man värvar är anpassade till stor is. En fördel men inte ett måste. Chris Phillips var ju t.ex otroligt bra för Brynäsi den förra lockouten.
Redigerad kommentar
Johan Norrström: "Robin Rahm kan de annars få löjligt billigt."
ska man ta Conny Strömberg i utbyte då? ;)
Då var det officiellt. En fjärdefemma får gå. Byter vi den mot en förstafemma blir det ju skitbra.
www.brynas.se
Jajjen: Trst med Widing.
Lägre lön o en brunkarroll hade passat honom och Brynäs.
bradberry: Tycker att det känns helt ok. Widde försvinner förmodligen till sitt hjärtas lag nu när de går upp och jag hoppas något så in i h-vete att han även tar med sig Nordan. Sedan Lauritzen till Örebro och det skulle känns nytt och fräscht igen.
- Inte säker på att Leksandsfansen vet vad de får här...
Som sagt ingen rök utan eld...