www.brynas.se
SILLY SEASON 13/14
www.brynas.se
Klockrent ;D
Linus Wickman: Ollas är ju bra på att visa vägen med hårt arbete och är i en bra ålder. Känns rätt med ett A på honom.
Tycker kanske Sunken är mer av en assisterande också egentligen,men vet inte riktigt om vi har nåt vassare alternativ för C:et ?
tompap71: Bra tanke, han jobbar stenhårt,tacklas,sätter upp rätt bra med poäng och har inget emot att diskutera och sätta press på domaren.
Vill dock klargöra att jag inte tycker Sunken är ett skitdåligt val.
Och de flesta av hans lagkamrater var tagna av?
1. Mjäll
2. För liten susp
3. Hängt på gymet för mycket och kört bara armar
4. Inte mäktat med uppgiften riktigt när sitt eget spel havererat i kombo med skador
5. Polerade guldmedaljen istället för att träna
Äh, han kommer ju ändå inte va draftaktuell förrän 2015, så
lite luft ombyte kan ju inte va fel? ;)
Lindström:"Så oraklet, vad tror du orsakade Sunkens totala tapp av pondus och tajming i spelet förra året?
1. Mjäll
2. För liten susp
3. Hängt på gymet för mycket och kört bara armar
4. Inte mäktat med uppgiften riktigt när sitt eget spel havererat i kombo med skador
5. Polerade guldmedaljen istället för att träna"
Först och främst så vill jag påpeka att jag INTE ser det som en sanning att Sunken totalt tappade pondus och tajming i sitt spel förra säsongen. Sunken hade det tungt liksom många andra i laget och detta KAN mycket väl hänga samman med att laget var försvagat på flera punkter vilket gjorde att motståndarna fick betydligt lättare att spela i Brynäs anfallszon. Svagt målvaktsspel, tapp av spelare som Silverberg, Johan larsson, Ekholm, Svedberg med fler blev för mycket för laget vilket gjorde att spelet havererade, självförtroende rann utefter byxbenen hos flertalet spelare och en "snowballeffekt" triggades. Det är en teori god som vilken annan att Sunkens svaga spel kan relateras till att han fick ett C på armen, men någon definitiv sanning är det inte. Sen kan det ju vara så att Sunken kännde en tyngd över sina axlar när det gick tungt för laget och att detta negativt påverkade hans spel, om så är fallet så får vi hoppas att hans första säsong som kapten har gett honom den erfarenhet han behöver för att hantera liknande situationer i framtiden.
Fast man förstår och andra sidan honom. Han känner väl för att diskutera med folk ibland. :)
Old news eller blev de så nyligen?? Fan ska vi hitta en första center av hans kaliber kommer de kosta, och så sent...
Ser dock nu att han har några år på nacken, kanske bra att Sundlöv har sin åldersstrategi ändå, även på rollspelare...
Redigerad kommentar
Det senaste snacket från varglyan uppe på Sätra åsen tyder på att ingen ersättare värvas för Lindholm.
Istället menar man från Brynäs håll att det är bättre att vänta in en ev återkomst av antinegn Elias/Järnkrok eller !!!! Sebastian Wennström.
Man vill också avvakta hur laget uppträder i tränigsmatcherna samt i början av Elitserien. Ett annat alternativ skall vara att lyfta upp en junior.
Dessutom skall det inte finnas något på marknaden just nu eller att de som ev dyker upp är för dyra jämfört med bedömd prestation...
Tråkigt men man blir inte förvånad !
Kan förstå att man inte vill slänga pengarna i sjön om det inte finns några bra spelare på marknaden å andra sidan riskerar man faktiskt att missa slutspelet om laget inte förstärks med en center av klass.
70 Rodrigues: Sundlöv gillar att gambla lite....
synd bara att insatsen är så hög
70 Rodrigues:
Om det nu skulle bli så så är det egentligen ofattbart att detta kan få fortgå.
Det är ju uppenbart att man behöver en center av rang.
Visst är man läktarproffs men man undrar ju hur Sundlöf tänker eller ser på matcherna och vad laget behöver... tex när Styrman värvades mm