Silly season 2012/2013
Bara att lägga upp det som krävs, allt annat vore tjänstefel.
Prio 2 blir att göra klart med Nordan, sen är det värsta jobbet avklarat...
Är nog en Challe-värvning i sådant fall,han brukar prata sej varmt om Super-Mads.
Med dessa centrar så blir ett ev tapp av Järnkrok heller inte lika kännbart (även om den förlusten självfallet är ett rejält avbräck alla dar i veckan...)
Kan ex inte tänka mig att Hansen vill hemåt.
Känns snarare att han isf kommer att göra en "Ove" och avslutar sin karriär i Brynäs.
Bissett_19: Ja det är sant, Hansen kanske vill hemåt. Men jag hoppas han blir kvar för vi lär få spelaromsättning så det räcker ändå.
Jag håller med dig om Elias, klart han ska få en plats till nästa år. Det gäller att hålla några juniorer i pipeline och det tar i regel en ordinarie säsong innan dom levererar regelbundet. Då kommer han även vara bra i fas för att ta över efter Järnkrok när han sticker över 2013.
Bissett_19:
Det känns som att du är helt rätt ute där. Givetvis kan vi ha fem centrar och då kan det se ut så här:
C1 Calle Järnkrok
C2 Sebastian Enterfeldt
C3 Jonas Nordqvist
C4 Elias Lindholm
C5 Mads Hansen
Jag tror ingen vill göra sej av med Hansen,men frågan är vad han vill själv.
Familjen kanske vill hemåt??
Angående Elias så vill jag inte se att han åker runt och spelar Juniorhockey nästa säsong,jag vill se honom med ordinarie tröja i A-laget.
Iom värvningen av "Enter Feldtman" så lär det inte bli någon Aulin i Brynäs.
Jag tror Sundlöv vill behålla så mycket som möjligt tills kommande säsong och att Nordqvist kommer att bli kvar.
Huss: Fast är verkligen Aulin en fjärdecenter?
Jag vill se att Hansen stannar, kan någon som sett honom i år vilja göra sig av med honom?
C2 Sebastian Enterfeldt
C3 Jonas Nordqvist
C4 Elias Lindholm
Ser centersidan ut så nästa säsong skulle jag vara mycket nöjd.
Ta bort tror och frågetecknet,så håller jag i alla fall med.
Jared kommer vara jagad av många ES-lag,en puckskicklig spelare med bra skott.
Hugg Sundlöv hugg.
70 Rodrigues:
Helt sjukt vad bra han är. I Leksand var han inte ens hälften så bra men det är väl ett välkänt faktum att alla som lämnar Leksand blir Es spelare och sedan uttagna i Landslaget ^^
Clarence: "Vi tar och konstaterar istället att denne unge man vid namn Calle Järnkrok är en mycket förståndig person. Deklarerar att det inte är brådis med Detroit-planerna."
Ajfan.
Men det står ju trots allt 1991 i Järnkroks födelseattest, för att travestera dig själv och ditt snack om Dackells ålder.
Är det så säkert att man tar kloka beslut när man är så pass ung som Järnkrok nu är?
Själv tycker jag att det är Järnkroks prestationer på isen som borde avgöra när han åker över Atlanten och inte det som står i födelseattesten.
Liksom Dackells prestationer på isen också borde avgöra när HAN ska lägga av, och inte att det står 1972 i hans födelseattest.
Huge: Nu tycker jag att vi avslutar detta ämne, annars kommer alltihop om inte annat att bli "larvigt".
Vi tar och konstaterar istället att denne unge man vid namn Calle Järnkrok är en mycket förståndig person. Deklarerar att det inte är brådis med Detroit-planerna. Bravo och hoppas Calle står för sitt resonemang under våren-sommaren.
Clarence: "Jahaja, man borde ha vetat det. Nu har du snöat in på att man råkar ha personliga åsikter om Andreas Dackell också, vilket jag tar mej friheten till trots spott och spe från dej."
Sluta larva dig.
Försök istället att "snöa" in på mitt i sammnanhanget modesta krav: en saklig motivering till din ståndpunkt om Dackell, eller handlar det fortfarande enbart om vad som står i hans födelseattest när du inte vill se honom i laget?
Hoppas du såg intervjun igår med TJ och tog åt dig av det HAN sa om vår ordinarie lagkapten.
"Får jag bara fråga EN sak? Tycker du det känns tillfredsställande att en s k bärande spelare är borta ur spel över 4 månader av en säsong"
Ja, det känns självfallet som jättejättetillfredställande att en av lagets viktigaste spelare är borta i 4 månader pga skada.....
(OBS: Ironi!)
Exakt VAD har det med sakfrågan att göra?
Menar du att man ska göra sig av med alla spelare som blir skadade?
Utveckla gärna hur du tänker.
Visst, Dackell har varit skadad tidigare men att han skulle ha varit mer skadebenägen än ex genomsnittet av spelare kan jag inte hålla med om.
Vore skillnad om det gällt en spelare som har en dokumenterat återkommande skadebild i stort sett varje säsong, då hade du möjligtvis haft en poäng.
Men det kan jag inte se att Dackell har haft. Och hur ska man ex kunna gardera sig mot skador typ handledsbrott osv, där det i stort sett uteslutande handlar om otur?
Nä, min vän. I det här fallet har du inte bara snöat in, du verkar dessutom ha gått rejält vilse i din missriktade kritik mot en av lagets absolut viktigaste kuggar.
Redigerad kommentar
bisterfinnen: Kan Dacke vara en framtida sportchef ? Efter Micke dvs ?
Vill samtidigt säga att jag tror Brynäs vinner ikväll med 4-2 .
Forza Brynäs
Huge: Jahaja, man borde ha vetat det. Nu har du snöat in på att man råkar ha personliga åsikter om Andreas Dackell också, vilket jag tar mej friheten till trots spott och spe från dej.
Får jag bara fråga EN sak? Tycker du det känns tillfredsställande att en s k bärande spelare är borta ur spel över 4 månader av en säsong som de facto Dackell kommer att kunna noteras för när vi summerar 11/12?
Och att han har varit skadebenägen även föregående säsonger kan inte heller bestridas, även om jag i ett inlägg igår kanske överdrev och var något för kategorisk, som jag senare också påpekade.
Nu ska det bli intressant att få höra Clarence sakliga motiv, när det inte går att skylla på vare sig skadebiten eller det Dackell presterat innan operationen, då han som du säger var en av lagets bästa spelare.
Redigerad kommentar
Huge: Då "man inte får fortsätta" är enligt mej då man inte platsar eller tillför laget något.
Jag tycker inte det är så givet att herr Dackell gör det längre.
Saxat från Mrmadhawk
Luleå fortsätter att rensas
2012-02-14 09:09:57
Nu berättar Sportbladet att Simon Hjalmarsson också rör på sig. Till Linköping.
Intressant det där att Luleå leder serien och ändå finns det spelare som vill röra på sig till klubbar som för närvarande ligger på kvalserieplats.
Är det så jobbigt att spela ishockey i Norrbotten?
Eller är pengarna så mycket bättre i ett lag som Linköping? För Hjalmarsson, som ju håller landslagsklass, borde ingenting annat än NHL, alternativt KHL, hägra.
Det är väl bara en tidsfråga innan Niklas Olausson, Sebastian Enterfeldt och de där andra som imponerat så i Luleå i år, placeras ut hos andra.
Vad ska vi tippa, Enterfeldt till Brynäs inom ett par dagar i tidningarna? Där har han trots allt fostrats. Tror inte Brynäs vill se ytterligare en av "deras" killar bli en storstjärna i elitserien i en annan klubb alá Nicklas Danielsson.
Clarence: "Nej, vi kan väl köra med Dackell tills han blir 50. Absolut..."
Absolut.
Tar han bara en plats i laget så får han vara 16 eller 50, för mig kvittar det.
Men för dig är det uppenbarligen prästbetyget och inget annat som avgör om en spelare ska få spela eller inte.
Vad säger den där listan du har när det gäller vid vilken exakt ålder man inte får fortsätta?
För du har väl en sån lista, eller hur funkar det annars?
Vi får hoppas att detta,plus att alla andra som ryktas från klubben till andra ES-lag kan bli ett energiläckage hos Rönnqvists boys.
HappyX3:
intressant lag helt klart!
dock har jag en taskig magkänsla att både Hansen och Nordan inte kommer spela i Brynäs dressen nästa säsong, inte heller Silver o Larsson, fast de var ju klart. Wänna 50/50, basse ser jag som förlorad också. Rohdin får nog lånas ut, om han inte tar ett jätte kliv till nästa säsong.. för både molin men kanske främst lindholm knackar verkligen på dörren.
Så här kommer ett liknande lag:
Holmqvist Svedberg
Dansk
Gunderson Bertilsson
Hietanen Andersén
Berglund Jacobsson
Löf Berglind
Djoos Johansson?
Rödin Järnkrok Cehlin
Danielsson Olausson(luleå) Ollas
Widing Enterfeldt Lavander
Molin Lindholm Granström
Johansson Rohdin ev.även Persson för extra bredd
Och som Zzz säger: nu ligger fokus på att förlänga med Nordan och Andersén, till att börja med.
"Jag trivs i klubben och hoppas att det blir den enda klubb jag kommer att spela för på den här nivån, säger Mads"
Han måste ha läst mitt inlägg tidigare idag.... ;-)