Silly season 2012/2013
Viktigt att i alla fall en av Löf eller Bertilsson spelar ikväll.
Redigerad kommentar
hahii: Fast han har ju ändå gjort rikligt med poäng i AHL utöver det han gjorde i elitserien innan. Tror han skulle göra det bra hos oss.
Han gjorde ju också 15 mål denna säsong, inte jättedåligt. Och då hade han ju inte ens förtroende från tränarna och blev stundtals bänkad...
arnio:
Ryktet om Harju har ju florerat länge, frågan är hur mycket man ska tro på det då han själv sagt att han inte är särskilt intresserad av att spela i annan ES-klubb än Luleå. Men jag skulle inte säga nej om det visar sig bli sant, tror Harju skulle göra sig mycket bättre i Brynäs offensiva spel än i Luleås gnethockey, dessutom har han ju visat tidigare vad han kan om han får kampera ihop med en spelskicklig center.
Rensfeldt har man ju inte någon riktig koll på nu, men jag tycker det är självklart att åtminstone ge honom en chans att visa vad han kan. Dessutom skadar det ju inte för framtiden att visa att man tar hand om "sina" killar som vänder hem igen.
http://e
Helvete,jag är alltså ensam.
Grrr...
Jag skulle oerhört förvånad om Granis hamnar i FBK,med tanke på det hat han tydligt visat upp mot den föreningen under sina år i Brynäs.
@j_markstrom: wanna wish @JackConn12 good luck in swe and FBK next year to bad he didn't went to BIF I'm sure he will like the hockey and the girls in swe
claesw: Öl, och wirre och längtan efter guld, det är så jag fyller en kväll som denna.
En tanke går dock till de bittra och avundsjuka Modoiterna som kan se fram emot ännu en säsong av orättvisa förluster, filmande motståndare och domare som dömer bort dem. En tanke går också till 1999 års final när Sedinarna snurrade som värst i sarghörnen och brynäsarna knep guldet galant. De där modoiterna kan i alla fall glädja sig åt ett flick och ett damguld och även att Jens Westin har förlängt sitt kontrakt.
Skål alla brynäsbröder!
Ni går precis som jag i väntans tider, borta är tankar på kval, svåra tider och förluster som svider
nu siktar vi mot guld och nya storhetstider!
I Skellefteå sitter deras egen lilla Bagdad Bob och smider på storslagna planer och han ser inga hinder som är för stora för att övervinnas men trots det så kommer guldet av Brynäs att vinnas.
Guldet ska bara hem till Gävle igen!
Han är ju som bekant jaktintresserad och Värmland har både fina jaktmarker och ligger också nära hemtrakterna i Mora.
Får han dessutom en rejäl löneökning så kan man förstå hans val.
Kommer också till ett bra lag, oavsett vad gurraponken tycker.
Hoppas dock att jag är tokfel ute och att han blir kvar.
Bissett_19:
Jo men han kanske vill komma till ett lag som har chans att ta sm-guld, har du inte tänkt på det? ;o)
Skulle vilja säga helt nödvändigt.
Däremot funderades det nog mer sista månaden i slutspelet.
Granis och hans agent har garanterat redan bestämt var han ska spela nästa säsong.
Brynäs eller Luleå.
Blir det FBK har jag och Sylf lovat att gå på kuken till Värmland;)
Dom här dagarna tänker nog ingen i laget speciellt mycket på vad som ska ske nästa säsong,nu lever dom i slutspelsbubblan.
Fan vi supportrar har ju svårt att tänka på något annat än finalerna;)
Såg nyss Sportnytt från Skellefteås träning där Bagdad-Anders Forsberg fortsatte mölja om att dom var mycket bättre igår och att dom vänt 0-2 förut-
Sen fortsatte Holloway på samma tema och beskrev hur trötta våra spelare började bli,och sa att dom kommer trötta ut oss.
Det märks verkligen hur stressade dom börjar bli där uppe.
Ser att det mesta är avhandlat: Robertsson var en ovanligt korkad spelare och tycks vara lika korkad som ledare. Beviset för att vem som helst kan ta en plats i NHL. Hadelöv duger inte ens som båsöppnare. Kan man sjunka lägre?
Brynäs har spelat sådär på slutet men största hotet mot ett gott slut är alla j-vla rubriker: Här ska Brynäs fira SM-guldet! Brynäs avgör på söndag! Läser dom det där är vi rökta.
62Svensson: Så gott som klockrent.
T o m viktigare än ett enstaka UNDERBART guld och sedan i värsta fall studsa tillbaka ned till de vanliga platserna 6 - 10, är att se till att bygga en lånsiktigt stabil plattform där man "aldrig" riskerar kvalserie eller missat slutspel; med satsning på juniorverksamhet inkl tidigt våga spela in dem i skarpa lägen - även om det kan kosta nåt mål/poäng bakåt - som en investering (trainee-utbildning) för kommande säsonger då man ska bygga sitt lag kring dem, vidare att systematiskt bygga eget kapital (som vi ju faktiskt nu gör!) och att systematiskt arbeta på att skapa en klubbkultur där Brynäsarna återvänder till klubben efter NHL-karriären - vilket bidrar till något som motsvarar FBKs familjekänsla (som trots allt visat sig långsiktigt lyckosam). Tror där att många av de yngre spelarna som Bäckis, Markström, Silverberg, kanske sedan Molin, Lindholm, Djoos m fl med stark lokal förankring och klubbkänsla kommer att just på det viset bidra som spelare, ledare, kulturbärare = familjekänsla om man så vill, i Brynäs i framtiden). Ser faktiskt väldigt ljust ut.
Tycker BIF nu har alla förutsättningar om man sköter sina kort hyggligt att inom några år etablera sig som en återkommande topp 3 klubb. Närmast gäller det att få ihop ett stabilt slutspelslag tlll nästa säsong - litar fullständigt på att MS, TJ & co fixar det. Vi visar redan att det lönar sig för målvakter och juniorer att söka sig hit, vi låter spelarna spela offensivt, vi har nu skapligt med ekonomiska resurser, det går bra för Brynäs - det är drag kring klubben - t o m stämningen i Läkerolen har blivit bra...!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37303
FBK har ju sagt att man ska värva in kreativitet,Connolly kan nog vara första pusselbiten i det bygget.Han har ju dominerat collegehockeyn,nåt mer vet man väl inte om honom,var väl ungefär likadant när Broc Little plockades av VIK,där blev det lyckat,nu får vi se hur Little lyckas i ES.
Det lär komma mera i FBK,det är säkert det..
Bissett_19:
Örebro tar ut Strömberg och tar in Klasen. Låter ju som ett bra byte. Ut med ett problem och in med ett annat ;)
Och Aulin har väl ritat på nytt kontrakt med ÖHK,fast jag tror nog Klasen har bränt sina skepp i Sverige med sin säsong på isen och korkade uttalanden till höger och vänster.
Det florerar så mycket rykten just nu så man blir helt vimsig,
70 Rodrigues:
Ja det lär ju bli en rolig HA med Örebro som satsar " rykterna säger klasen " Västerås Leksand Djurgården SSK Malmö m.m
Redigerad kommentar
Ja Enterfeldt är man ju riktigt nöjd över,speedig,bra händer och framförallt en Gävlekille.
Thuresson har jag för dålig koll på för att tycka något om,men han verkar ha anbud från många lag i ES.
Ja Silly blir riktigt spännande denna säsong,det kommer säkert presenteras nyförvärv när slutspelet är avklarat.
Enterfeldt och Thuresson sägs vara klara.
Det händer ju saker i dom andra ES-lagen konstant,Frölunda presenterade precis Doug Lynch som spelat i Salzburg.