Silly season 2012/2013
Vore ju konstigt om han själv skulle kliva in och bestämma när han inte kan nåt om hockey eller hur ett lag komponeras/drivs, känns isf som ett bombsäkert ekonomiskt självmordsförsök.
Han har förmodligen blivit bländad av Malmös storvulna planer med den nya arenan och hoppats få in en fot som sen kommer att ge fin avkastning i framtiden, inte enbart via hockeylaget.
Mao: en ekonomisk risktagare som nu insett att det inte håller och följaktligen stryper pengaflödet innan tappet blir ännu större.
Den här killen vore inte helt fel om han nu vill hem, det lär iaf knappast bli Djurgården...
Huge: Problemet med Stenbeck och liknande "välgörare" är att det inte är den roll du beskriver som de vill ha. De vill vara med och styra och synas, ta t ex Ejendals värvning av Belfour som fick som konsekvens att Läck kom till oss året efter.
Dessa herrar begriper för lite om sporten och deras drivkraft att fixa spektakulära saker kan drabba det sportsliga hårt. Glöm inte heller att anledningen till att Stenbeck lämnade LHC var att det var en förening där han inte kunde köpa in sig och få "nåt att säga till om". I Malmö hade man bolagiserat och där fanns chansen att köpa sig en majoritet.
Det var ju riktigt oväntat,med tanke på den fina säsong Grillfors haft med istid,samt att han producerat bra från sin backplats.
Men jag kan inte se nåt som helst läge där det är dumt att tacka nej till en jävla massa miljoner om det inte finns några mer förbehåll än "gör vad ni vill med pengarna, det skiter jag i, det är ni som har hockeykompetensen och vet bäst när det gäller vad pengarna ska användas till".
Som sagt: det är väl isf ansvariga i föreningen som ska lägga strategin och inte Stenbeck.
www.eliteprospects.com/player.php?player=1217
Daniel Grillfors lämnar HV. Kan han vara något för Brynäs ?
Förresten är det bara jag som tror att Klasen kommer att hamna i Växjö?
Huge: Men Stenbecks track record? Jo, jag hade dragit öronen åt mig direkt.
Speciellt när pengarna knappast slussats via styrelsen utan bara slängts vind för våg utan någon strategi överhuvudtaget.
BIF96:
På vilket sätt skulle en 31-åring på nedgång vara en perfekt ersättare till Silfverberg?
Inte Stnebecks fel att det gått snett och det får supportrarna nu sota för.
Klart att klubben till viss del får skylla sig själv när man verkar ha prioriterat fel och kanske borde ha scoutat ordentligt på ledarsidan i första hand, innan man går ut och handlar spelare.
Jag menar, för Stenbecks miljoner borde väl nån ansvarig ha kunnat hitta ett bra ledarteam på isen?
Känns som att man börjat bygga huset i fel ände och startat med taket och helt glömt bort grunden...
Knepig sits som Sundlöv sitter i just nu och det är väl det här som är lite av medaljens baksida när man spottar fram lovande spelare och samtidigt riskerar att förlora flera riktigt bra spelare nästa säsong. Allt kan ju inte ersättas med spelare som är i Rohdins utvecklingsfas. Handlar förstås även om ekonomi, även om vi borde ha råd att handla en del nästa säsong.
Kan ex tänka mig att man gärna vill ha Nordan kvar men att prislappen är saftig och nåt som Nordan inte är beredd att rucka på.
Då kan man ju lägga Rohdinpengarna på Nordan och istället plocka upp nåt underfrån, bara som ett exempel på hur man kan tänka sig att tankarna går hos ansvariga.
Och som lök på laxen så vet man ju fortfarande inte hur det blir med ex Järnkrok och Wännström, när det gäller ev NHL-spel.
Mkt att tänka på för Sundlöv men det är iaf betydligt angenämare problem än vad han brottades med för ett par säsonger sen...
Rätt säker på att Sjögren är Ryan Gundersons agent.
Redigerad kommentar
Zzz: Tragiskt? Inte det minsta, de har valt att köra med kortsiktiga lösningar i 15 års tid och fansen var väl överlyckliga när de trodde att token Stenbeck skulle komma in som en frälsare, trots att alla kände till hans track record och okunskap gällande hockey. Finansiell doping har aldrig givit bra resultat.
Brynäs modell där intäkterna kommer från flera mindre sponsorer och från fansen är mer långsiktig och faktiskt mindre riskbenägen i sämre tider.
Redigerad kommentar
Anders Blank: Fy fan vad tragiskt med Malmö, jag lider verkligen med deras fans även om man kanske hade på känn att Stenbecks inträde inte skulle få ett roligt slut. Jag får rysningar när jag läser vilken soppa det handlar om och hur transaktionerna har gått. Stefan Nyman har nog gjort sitt som ledare i hockeysverige och Thomas Sjögren verkar vara en riktig skojare, någon som vet om han har någon klient i Brynäs? Läste någonstanns att Frölunda vägrade göra affärer med Sjögren och om klubbarna gick ihop om sånt skulle dom rätt snabbt städa bort oseriösa agenter från den svenska marknaden. När ska Malmö förstå att tiden när quick fix lösningar fungerade är över.
Kontinuitet och långsiktighet är modellen!
Redigerad kommentar
Dif-legendaren kan ta över AIK | AIK | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Bissett_19: Det är väl främst detta: "– Jag har sagt att jag vill fokusera på den här säsongen först och främst. Jag trivs jättebra i Brynäs och Gävle men det är samtidigt viktigt att jag får speltid."
Att han pratar om att han vill ha mer speltid kan ju vara negativt för honom antar jag, kanske han bara svarat lite oförsiktigt på frågorna.
Min utgångspunkt är i alla fall att Sundlöv bör erbjuda alla i detta fantastiska lag nytt kontrakt.
Redigerad kommentar
På vilket sätt tycker du att han vädrar ut sitt missnöje i pressen?Han berättar verkligen bara fakta på journalisternas frågor,att Brynäs inte vill förlänga hans kontrakt,men han stannar gärna.
Jag är lite kluven kring Jocke,för några veckor sedan hade jag sagt dumpa med tanke på den säsong han haft.Men hans slutspel har verkligen imponerat.Skulle vara otroligt jobbigt att se Jocke i en annan klubb och blommat ut riktigt ordentligt.
Tror Fahlman att Goren blir taskigt behandlad? Då ska han passa på att titta på Silfverberg och framför allt Järnkrok. Att Kroken inte har varit tvungen att gipsa händer och armar är ett mirakel.
Såg att Jimmie Ericsson och Jocke Lindström spelade över 24 minuter igår, Holloway drygt 22. Silfverberg lirade 16 minuter. Har Skellefteås bästa lirat så här mycket varje match lär dom ju vara på väg neråt efter 14 matcher på 30 dar.
Bristen på konkurrens när det gäller Löf gör ju samtidigt att han rimligtvis borde ha fått jätteproblem när chansen väl dyker upp pga ex skador på nån ordinarie back, men där har han ju faktiskt tvärtom visat sig hålla måttet och mer därtill.
Jag tycker iaf att han varit jämn och bra i nästan varje inhopp och när han nu blivit lite mer permanent i laget så har han växt ytterligare.
Summa summarum blir ändå att det känns som att chansen att ersätta en spelare som Rohdin med nåt som är någorlunda likvärdigt, är större än att det ska ske med ex Löf.
Vi har ju som sagt både Lindholm och Molin som bankar på dörren och säkert vill in jävligt snabbt och det dom har visat hittills gör att man iaf inte är speciellt orolig för återväxten och att Rohdin kommer att saknas om han nu försvinner.
Huge: "Kan ju vara så att man chansar på att Wänna blir kvar och att Lindholm och Molin kommer att slå igenom nästa säsong, då blir ju faktiskt Rohdin mer eller mindre överflödig om man nu anser att han inte är värd att satsa så hårt på i dagsläget."
Fast vi tappar ju säkerligen en hel del spelare så nog finns plats för Rhodin alltid. Ellr tror du att Sundlöv kan värva nåt bättre? Jag säger behåll det som behållas kan och fyll luckorna efter de som självmant lämnar.
Jag menar, du har ju pekat på ett bra skäl att behålla honom och det vore ju konstigt ifall man bara slänger iväg en talang utan att ha nån täckning bakom sas.
Kan ju vara så att man chansar på att Wänna blir kvar och att Lindholm och Molin kommer att slå igenom nästa säsong, då blir ju faktiskt Rohdin mer eller mindre överflödig om man nu anser att han inte är värd att satsa så hårt på i dagsläget.
Huge: Grillfors, Torp och Engqivst hade jag tagit alla dagar i veckan.
Grillfors lämnar ju för att han vill ha en större roll så kanske är inte KHL lämpligt med det tänket. Växjö, Rögle och Timrå är säkert intresserade. Hoppas Sundlöv är med där också.
Redigerad kommentar