Silly season 2012/2013
gevalia:
Det där är ju en sanning med modifikation. AIK har 2 raka semifinaler sedan dom gick upp i Elitserien.
Skitstöveln:
Ok Nej dom har ju förlorat Heikinnen också b.la
Redigerad kommentar
Just nu: ?Han ersätter Fasth? | AIK | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
70 Rodrigues:
" Allsvenskan var aldrig aktuellt "
Nej det var väl inte många leksingar som trodde han skulle komma " hem " igen. Inte jag iaf
Redigerad kommentar
Heitanen mot Ekholm
Sevc mot Andersén
Harju mot Silfverberg
Enterfeldt mot Larsson
Rödin och Rensfeldt mot Rodhin och Lauritzen
Thuresson och ny center mot Nordquist och Granström.
Svedberg mot Läck..
Ja vafan, nytt guld nästa år då! (y)
Vilka spelare ryktas annars vara på G?
Sebastian Enterfeldt
Johan Harju
Niklas Bergfors
Adreas Thuresson
Anton Rödin
Ludvig Rensfeldt
Aulin har ju förlängt med ÖHK och Brithén har förlängt med RBK så dom kan väl avskrivas.
Huss: Ja, särskilt nu när Dackell har lagt ner också. Men jag tror att Martin Johansson har potential att spela mer BP. Han vore ju dessutom ett hot framåt.
Avery till Karlskrona? Fan om Granis drar, ersätt honom med Avery!! :)
Han skulle vara en kapabel hockeyspelare i ES och en retsticka och hårding av stora mått.
70 Rodrigues: Absolut, hans spelstil skulle passa klockrent, likaså Omark.
Men det gäller att få balans i spelartruppens kontraktslängd, dessutom skulle vi få två riktigt bra spelare jämfört hans lönenivå.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Harju hade en månadslön på över 300' i Luleå. Nordan gjorde mer poäng än honom och där tvekade Sundlöv om förlängning.
Harju bidrar knappast heller med kontinuitet, en bra säsong och det är KHL eller Schweiz för hans del.
Men det är sjukt roligt att Brynäs faktiskt är med och dansar med de stora pojkarna nu. Helt sanslöst egentligen, vilken resa som klubben gjort!
Nja, skulle snarare säga att det bästa vore att lägga pengarna på bästa möjliga spelare oavsett var de spelat förut. Att betala överpris för Lauritzen som ändå alltid är skadad när det är slutspel är ingenting som låter särskilt lockande för mig. Men det känns inte ett dugg sannolikt att Lauritzen blir kvar ändå.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
http://svt.se/2.84885/1.2774473/nhl-profil_i_samtal_med_karlskrona_hk
Skulle skratta om han gick till lhc
70 Rodrigues: Med Tollefsen borta så behövde de verkligen Torp.
Inte helt oväntad värvning.
Hoppas vi kan behålla Andersén och ev. Granis.....
En tuff och oöm back med bra karaktär, kliver aldrig undan.
Lite kul att tikarna ojar sig över "hora" och andra begåvade tillmälen, när dom har typ ebb i kassan och knappast kan räkna med att få behålla en så pass eftertraktad back som Torp.