Silly season 2012/2013
Tappar vi bara en av dom så blir jag glad, överlycklig om båda stannar.
Harju känns som en intressant värvning, har helt klart kapacitet och behöver nog ett miljöombyte efter att ha kört fast i Luleå.
Ollas hade väl också till viss del kört fast i Leksand, så jag är inte orolig ifall värvningsgruppen och Sundlöv lyckas landa Harju.
Huge: "Ollas hade väl också till viss del kört fast i Leksand"
I vilken del hade Ollas kört fast i Leksand, om du nu inte menar att han ville vidare till ES, men det vill väl alla spelare? Förra säsongen så gjorde han sin absolut poängbästa säsong, 44 p på 50 matcher fördelat på 21 mål och 23 ass.
Redigerad kommentar
Är lite förvånad att han blev kvar så länge i Leksand, men visar väl på klubbhjärta och vilja att hjälpa klubben tillbaka till finrummet...
Den här killen ryktas vara på väg till Sverige, kanske skulle kunna vara en ersättare för Ekholm. Han behöver dock bli lite starkare o bättre defensivt, men det kan väl fixas under sommarträningen ;-)
Personlig favorit som jag gärna ser i laget igen:
En tuff och oöm back med bra karaktär, kliver aldrig undan.
Lite kul att tikarna ojar sig över "hora" och andra begåvade tillmälen, när dom har typ ebb i kassan och knappast kan räkna med att få behålla en så pass eftertraktad back som Torp.
70 Rodrigues: Med Tollefsen borta så behövde de verkligen Torp.
Inte helt oväntad värvning.
Hoppas vi kan behålla Andersén och ev. Granis.....
http://svt.se/2.84885/1.2774473/nhl-profil_i_samtal_med_karlskrona_hk
Skulle skratta om han gick till lhc
Redigerad kommentar
Nja, skulle snarare säga att det bästa vore att lägga pengarna på bästa möjliga spelare oavsett var de spelat förut. Att betala överpris för Lauritzen som ändå alltid är skadad när det är slutspel är ingenting som låter särskilt lockande för mig. Men det känns inte ett dugg sannolikt att Lauritzen blir kvar ändå.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Harju hade en månadslön på över 300' i Luleå. Nordan gjorde mer poäng än honom och där tvekade Sundlöv om förlängning.
Harju bidrar knappast heller med kontinuitet, en bra säsong och det är KHL eller Schweiz för hans del.
Men det är sjukt roligt att Brynäs faktiskt är med och dansar med de stora pojkarna nu. Helt sanslöst egentligen, vilken resa som klubben gjort!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Absolut, hans spelstil skulle passa klockrent, likaså Omark.
Men det gäller att få balans i spelartruppens kontraktslängd, dessutom skulle vi få två riktigt bra spelare jämfört hans lönenivå.
Avery till Karlskrona? Fan om Granis drar, ersätt honom med Avery!! :)
Han skulle vara en kapabel hockeyspelare i ES och en retsticka och hårding av stora mått.
Huss: Ja, särskilt nu när Dackell har lagt ner också. Men jag tror att Martin Johansson har potential att spela mer BP. Han vore ju dessutom ett hot framåt.
Vilka spelare ryktas annars vara på G?
Sebastian Enterfeldt
Johan Harju
Niklas Bergfors
Adreas Thuresson
Anton Rödin
Ludvig Rensfeldt
Aulin har ju förlängt med ÖHK och Brithén har förlängt med RBK så dom kan väl avskrivas.
Heitanen mot Ekholm
Sevc mot Andersén
Harju mot Silfverberg
Enterfeldt mot Larsson
Rödin och Rensfeldt mot Rodhin och Lauritzen
Thuresson och ny center mot Nordquist och Granström.
Svedberg mot Läck..
Ja vafan, nytt guld nästa år då! (y)
Huge: Andersén vore en väldigt stor förlust, tycker han har varit stabil hela säsongen och exstra så i slutspelet. Här måste Sundlöv verkligen jobba.
Lika så när det gäller Granis, han är precis den retsticka som Brynäs behöver, han är grym i slutspelet och det vore väldigt tråkigt att se honom spelar för FBK eller liknande.
Tror inte på Harju i Brynäs, tror det kostar betydligt mer än det smakar..
Redigerad kommentar