Silly season 2012/2013
Det är iofs ingen spikad trupp,Mårts måste anmäla minst 15 utespelare och 2 målvakter tills premiären,och han lär ju hålla några platser öppna för eventuella proffs som kan bli utslagna i nästa runda(Bäckis,Lundqvist,Patric Berglund,Marcus Johansson,säkert några fler jag glömt)
ante08:Dagisforum hade Skellefteå AIK's tränare Forsberg under finalserien med alla påståenden om filmningar, tacklingar, målvakters kapaciteter, Skellefteå AIK var bättre och så vidare.
Genom sitt dagisforum fick han sina egna spelare att fokusera på något annat än spelet.
Redigerad kommentar
"Slut som hockeyspelare",kan bli en klassiker du Mr Legend.
Måste säga trots att man ser lite för mycket hockeymatcher under året,så har jag inte sett Harju speciellt mycket under säsongen.Svårt att få riktig pejl hur han är jämfört mot tiden innan han drog över till NHL.
Men han har ju inte haft något bra år och varit mycket bänkad av Rönnqvist vad man förstått.
Sen tittar man på hans stats,han gjorde faktiskt 15 baljor förra säsongen i Luleå och det är det bara Silfverberg och Järnkrok i Brynäs som slog om man nu ska jämföra.
Ge Harju en lekkamrat,typ Omark så kommer vi alla bli nöjda ;)
Skitstöveln:
Ja han lär ju absolut bli bättre i ett bättre lag, har svårt att tro att han skall vara lika " medioker " som i Malmö. I MIF åkte han mest runt och gnäller, det tror jag inte han kan göra i LHC, speciellt inte under Melins ledning. Skall tillägga att jag inte gillar personen Klasen men som spelare är han ju helt fantastisk när han sätter den sidan till.
Redigerad kommentar
Skitstöveln: Jojo dom hade en väldigt bra trupp och jag själv tippade dom i toppen. Men en efterhans analys visar på att laget hade många "stjärnor" och många äldre spelare, truppen till nästa år bygger på talanger och hemvändare. Tjeckerna är borta och Åkerman och Norrena är borta. Självklart kan det bli "fiasko" igen men tror dom lärt sig av sina misstag iår :) Fast hockey är hockey, man vet aldrig!
Sen har ju LHC Roger Melin i år, guds gåva till hockey! ;)
Redigerad kommentar
Enterfeldt, Harju och Thuresson är bra värvningar av Brynäs, men det kommer att behövas betydligt mer. Två klassbackar känns exempelvis som ett måste. Och så måste man skriva flerårskontrakt med Elias Lindholm och Granis.
Redigerad kommentar
Hoppas bara Sundlöv varit smart nog att inte bränna för mycket krut på Harju. Känns väl dock ganska troligt att han sitter på en oerhört fet lön.
Kan bli bra med Harju i rätt omgivning. För det är just det han är oerhört beroende av. Passar väl bäst med Omark, men den gnällkärringen vet jag inte om jag är särskilt sugen på.
Gurra88: Chansen att Omark hamnar i Brynäs ser jag som obefintlig. Tror han försöker jaga större lönekuvert på annat håll, och lika bra det. Tror att Harju kan blomma ut i Brynäs ändå.
Borde finnas bättre Forwards än Omark till samma pris.
Nu tycker jag att Sundlöv ska ro ihamn Andersen & Granis till att börja med.
Från NSD-bloggen:
Det finns dessutom rykten - mest farhågor, kanske - om att han blivit lite sugen på Brynäs sedan Harju skrivit på för svenska mästarna.
- Jag har inte pratat med Brynäs heller, säger Omark.
Helt klart en intressant trupp kan bli roligt detta?