Silly season 2012/2013
Och Andersén bestämmer sej snart.
Redigerad kommentar
Gozzi "Vi är redo att ta nästa steg" - AIK HockeyAndersén: "Börjar bli dags att bestämma sig" - Hockeyligan.se
brompe: Hela tanken är ju att vi ska fylla på underifrån och då kan vi ju inte tokvärva så att det inte finns platser för de unga att ta. Nu sansar vi oss här. Vi ska inte ersätta Silverberg och Larsson med bara Harju, Enterfeldt och Thuresson utan andra spelare ska också kliva fram. På backsidan så är det utmärkt att avvakta som Sundlöv gjorde sist och eventuellt ta in någon som inte tagit plats i NHL.
Efter en omtanke när ja tittar på hur formationerna kan se ut så tycker jag att det ser lite bättre ut på forwardssidan än vad jag tyckte imorse. Vi saknar dock någon riktig poängspruta, men tror att om Lauritzen får hålla sig skadefri en hel säsong så tror jag han kan bli det.
Känns dock osäkert på backsidan, tycker det är dumt att chansa på att LJ kommer tillbaka till sitt forna jag. Tycker också vi är extremt känsliga för skador på backsidan, varken Berglind eller Djoos känns som några säkra kort. Men jag tycker dock det är rätt att satsa på Löf, han gjorde en kanonsäsong iår.
Harju - Järnkrok - Ollas
Widing - Nordquist - Lauritzen
Granström - Enterfeldt - Thuresson
Wännström - Hansen- Johansson
Gunderson - Bertilsson
Andersén - Jonsson
Sundquist - Löf
Extra anfallare: Lavander, Molin, Lindholm
Extra backar: Berglind, Djoos
Har en ganska säker källa som säger att den här spelaren spelar i Brynäs nästa säsong.
Han ska tydligen ha blivit erbjuden ett jobb i föreningen efter säsongen också.
Bissett_19: Luktar ju riktigt illa om Rosén affären.. Tycker AIK ska ha en rejäl peng + 70% av hans lön från Växjö. Om nu tjejen mår så dåligt så borde det gå att lösa. Sen kan man ju undra hur det egentligen ligger till och det känns lite som om Gozzi vet mer än han säger.
Zzz: Rosén hade en klausul med Modo som gjorde att han kunde bryta kontraktet efter ett år. Enligt länkad artikel kom det ut mitt under kvalserien förra våren där Modo och Växjö möttes. Tydligen tyckte han dock att AIK var ett bättre val då än Växjö.
Min åsikt om detta är att jag hoppas att Gozzi står på sig. Tvinga Rosén kvar ett år i Stockholm. Om han inte presterar som man kan kräva lånar man ut honom till Asplöven eller annat lämpligt lag lagom långt från Växjö.
I o f s riskerar man att han får ett NHL-bud som gör att han bryta med AIK, men jag tror ej han kommer att ta en plats i NHL och AHL med två-vägskontrakt tror jag ej lockar...
Redigerad kommentar
Publikfavoriten Rosén bryter med Modo: | Kvalserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
arnio:
Ska man försvara ett guld så måste man fortfarande värva spelare som är i närheten av Silfverbergs och Larssons kapacitet. Vi kan ju inte förlita oss på att andra spelare kliver fram, vilka spelare menar du ska kunna göra lika mycket poäng som Silfverberg och Larsson?
Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio:Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.
HÄR!
foppa78:"HÄR!"
Hallå jag skrev att jag tror att de där spelarna skulle kunna göra poängen som behövs, thats it. jag skrev aldrig att Thuresson är klar för Brynäs. Läs om gör rätt.
Jag tycker föresten att Larsson bör spela minst TVÅ år till i Brynäs innan han prövar i NHL....han gjorde ju trots allt inte ens 40 poäng den gångna säsongen.....
arnio:Franzén gjorde 7+7 I LHC säsongen innan han åkte över till Detroit.
De har en liknande spelstil och det har ju gått ganska OK för honom.
Poängen ä inte allt serru ;)
Jag tycker Johan Larsson gör helt rätt,han kommer till en organisation med mycket ungt och som ska påbörja något nytt för framtiden.Han är så bra så han behöver inte bekymra sej för AHL.Det är givetvis ett avbräck för Brynäs,men det är en värld vi lever i.
Det blir rauk'n roll i Minnesota nästa säsong...;)
tobhund:
Lasse Jonsson kan väl omöjligen ersätta Ekholm då han redan spelar i Brynäs. Då är det väl snarare så att det är någon av junisarna som ersätter Lasse, eller?
Jonnson var petad långa perioder denna säsong och att han till nästa säsong skulle klara av att fylla luckan efter en av våra mest tongivande backar är jag mycket skeptisk till.