Silly season 2012/2013
Bissett_19: Luktar ju riktigt illa om Rosén affären.. Tycker AIK ska ha en rejäl peng + 70% av hans lön från Växjö. Om nu tjejen mår så dåligt så borde det gå att lösa. Sen kan man ju undra hur det egentligen ligger till och det känns lite som om Gozzi vet mer än han säger.
Zzz: Rosén hade en klausul med Modo som gjorde att han kunde bryta kontraktet efter ett år. Enligt länkad artikel kom det ut mitt under kvalserien förra våren där Modo och Växjö möttes. Tydligen tyckte han dock att AIK var ett bättre val då än Växjö.
Min åsikt om detta är att jag hoppas att Gozzi står på sig. Tvinga Rosén kvar ett år i Stockholm. Om han inte presterar som man kan kräva lånar man ut honom till Asplöven eller annat lämpligt lag lagom långt från Växjö.
I o f s riskerar man att han får ett NHL-bud som gör att han bryta med AIK, men jag tror ej han kommer att ta en plats i NHL och AHL med två-vägskontrakt tror jag ej lockar...
Redigerad kommentar
Publikfavoriten Rosén bryter med Modo: | Kvalserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
arnio:
Ska man försvara ett guld så måste man fortfarande värva spelare som är i närheten av Silfverbergs och Larssons kapacitet. Vi kan ju inte förlita oss på att andra spelare kliver fram, vilka spelare menar du ska kunna göra lika mycket poäng som Silfverberg och Larsson?
Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio:Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.
HÄR!
foppa78:"HÄR!"
Hallå jag skrev att jag tror att de där spelarna skulle kunna göra poängen som behövs, thats it. jag skrev aldrig att Thuresson är klar för Brynäs. Läs om gör rätt.
Jag tycker föresten att Larsson bör spela minst TVÅ år till i Brynäs innan han prövar i NHL....han gjorde ju trots allt inte ens 40 poäng den gångna säsongen.....
arnio:Franzén gjorde 7+7 I LHC säsongen innan han åkte över till Detroit.
De har en liknande spelstil och det har ju gått ganska OK för honom.
Poängen ä inte allt serru ;)
Jag tycker Johan Larsson gör helt rätt,han kommer till en organisation med mycket ungt och som ska påbörja något nytt för framtiden.Han är så bra så han behöver inte bekymra sej för AHL.Det är givetvis ett avbräck för Brynäs,men det är en värld vi lever i.
Det blir rauk'n roll i Minnesota nästa säsong...;)
KHL-intresse för Andersén.
De goda nyheterna är att Brynäs verkar vara det enda alternativet för honom i Sverige.
Det beror helt och hållet vilket lag han kommer till,det finns ju några lag i KHL som inte har så bra rykte.
Att salta Anderséns lön för att få honom att stanna vore inte så smart av MS.Bestämmer sej Andersén för KHL så är det bara lyckönska honom,han har gjort möcke bra saker för Brynäs.
Då måste han förståss ersättas..
Om det är någonting ni inte förstår i mina inlägg så är det bara att fråga så ska jag försöka att förklara men elakheter kan ni bespara er. Ni kanske tycker att det är harmlöst det ni håller på med men jag känner att det inte är speciellt vänligt. det är inte någonting som gör att att jag mår bra direkt.
Redigerad kommentar
micke63: tror det blir KHL. Tror inte han skulle säga att Brynäs var ända alternativet i Sverige om han ville förhandla om lönen i ett nytt Brynäskontrakt.
Men man har ju eg. ingen aning. Kan ju bli officiellt att han skrivit på för Brynäs när som helst :-)
Det skulle vara gilla på det
Har en ganska säker källa som säger att den här spelaren spelar i Brynäs nästa säsong.
Han ska tydligen ha blivit erbjuden ett jobb i föreningen efter säsongen också.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=25730