Silly season 2012/2013
KHL-intresse för Andersén.
De goda nyheterna är att Brynäs verkar vara det enda alternativet för honom i Sverige.
Det beror helt och hållet vilket lag han kommer till,det finns ju några lag i KHL som inte har så bra rykte.
Att salta Anderséns lön för att få honom att stanna vore inte så smart av MS.Bestämmer sej Andersén för KHL så är det bara lyckönska honom,han har gjort möcke bra saker för Brynäs.
Då måste han förståss ersättas..
Om det är någonting ni inte förstår i mina inlägg så är det bara att fråga så ska jag försöka att förklara men elakheter kan ni bespara er. Ni kanske tycker att det är harmlöst det ni håller på med men jag känner att det inte är speciellt vänligt. det är inte någonting som gör att att jag mår bra direkt.
Redigerad kommentar
micke63: tror det blir KHL. Tror inte han skulle säga att Brynäs var ända alternativet i Sverige om han ville förhandla om lönen i ett nytt Brynäskontrakt.
Men man har ju eg. ingen aning. Kan ju bli officiellt att han skrivit på för Brynäs när som helst :-)
Det skulle vara gilla på det
Tommy:
Fast enligt Andersén själv har det funnits andra ES-lag med i bilden.
HV bryter med Jukka Vuotilainen.
Redigerad kommentar
Ja det känns riktigt viktigt med Nordqvist.
Han har haft en bra säsong och det är viktigt att behålla kontinuiteten i truppen så mycket som möjligt.
Sundlöv: Berglind ersätter Andersén... Kanske?
Nej, man sa att man skulle värva etablerade ersättare till stjärnorna som försvinner, det har man inte gjort ännu.
Larsson, inte ersatt.
Ekholm - Jonsson(!)
Silfverberg-Harju.
Andersén, inte ersatt.
Nordquist - Enterfeldt.
More to come?
Sundlöv måste in med en riktigt bra defensiv back nu när Andersén lämnar, helst två!
Skulle gärna ha in en riktig poängspruta också, en ytterforward.
En stabil defensiv back!
En poängstark ytterforward!
Thuresson!
Sedan börjar det se bra ut.
Linus Wickman: Nej, det känns som att Thuresson blir sista forward in utifrån. Eller så är han inte ens aktuell, det är så mycket rykten.
Hur som helst så tycker jag att vi har mycket grovjobbare och powerforwards, en spelartyp som vi saknat förr om åren. Nu börjar det slå över åt andra hållet, börjar bli väldigt många nu.
70 Rodrigues:Att han går på sjukpeng halva kontrakts tiden....
S J U K T trist att tappa Andersén, måtte det inte bero på snålhet av Bif då han är en spelar typ likt Sunken som är ovärdeliga.
BIF96: Fan också vilken tung förlust! Han blir inte lätt att ersätta med tanke på tillgången på bra defensiva backar.
Skriv på nu Granström!
Skönt att Nordqvist har skrivit på. Kontinuitet är det vackraste ord jag vet =),