Silly season 2012/2013
Tänk att Markström, Lindbäck och Läck gått från Brynäs till NHL och nu troligtvis Svedberg. Tänk då också att vissa scouter "over there" rankar Dansk som en större talang än Markström. Nej kan fan bli första rundan för Dansk i sommar!
Men ja hur gör vi med målvaktssidan då? Jag r somsagt inne på att värva ex. Magnus Åkerlund men ett annat alternativ som framgår på olika håll är ju att låta Dansk börja och sedan ha god kommunication i NHL/AHL och att man kanske kan låna in en målvakt där ifrån. För hur som haver ska denna målvakt som kommer INTE signa på mer än ett år! Så ett lån vore faktiskt bra =) problemet med om vi lånar in en målvakt så förväntas denne spela och Honken ska ha speltid, då blir det svårt att släppa fram Dansk. SÅ mitt tips är ändå en målvakt från Allsvenskan där Honken blir första och nyförvärvet och Dansk delar på andraspaden!
Det bästa för båda parter vore att få till en utlåning till en AS-klubb och att Brynäs plockar in en bra backup till Honken.
Honken är ingen som klarar att stå alla matcher,dessutom har han ett år fylld av sjukdomar och skador.
Nu har Sundlöv och Pekka vetat om det här säkert en längre tid,så det finns säkert en färdig plan för Svedbergs ersättare.
Inatt kan Connecticut Whale, där Thureeson spelar åkar ur Calder cup. Då ska vi se vad som händer sedan..
arnio: hehe fel match att se ! ;)
__________________________________________________
men tycker det är kul det här med att Dansk nu skulle vara redo för andraspaden redan från start, han har inte spelat en seniormatch ALLS!
Många här tycker inte att Lindholm och Djoos är redo dom är lixom Dansk född -94. Målvakt är i mitt tycke en klart mer utsatt position än back och forward. Självklart, han KAN vara redo men av samma anledning som att man inte ska starta säsongen med Lindholm och Djoos ska man inte starta säsongen med Dansk. ta in en till målvakt och ge Dansk några matcher för att känna på a-lagsspel.
Vi är ju trotts all SVENSKA MÄSTARE! Borde ju kunna locka ;)
Mitt lag säsongen 12/13
40.Johan Holmqvist - 30.Oscar Dansk
18.Ryan Gunderson - 15.Simon Bertilsson
16.Sebastian Lauritzen - 19.Calle Järnkrok - 11.Jesper Ollas
20.Lasse Jonsson - 5.Simon Löf
27.Andreas Thuresson - 9.Sebastian Enterfeldt - 90.Johan Harju
8.Mathias Porseland - 22.Jörgen Sundqvist
41.Daniel Widing - 39.Jonas Nordquist - 31.Jonathan Granström
29.Emil Molin - 24.Mads Hansen - 25.Martin Johansson
(4.Victor Berglind, 62.Mats Lavander)
Extra:Djoos och Lindholm ev. även Wännström eller Rensfeldt
Brynäs_89: Låter som vi kan räkna med Järnkrok. Grabben blir bättre för varje match. Tredje bästa tekare i VM, bättre än Z. Ska vi gissa på att det blir Järnkrok som får Guldpucken nästa år? Och Elias Lindholm rookie-priset?
73Sjöbba: Att du och Mårts tycker det, talar för att det inte stämmer.
Guldpucken - Järnkrok
Årets back Gunderson
Årets Rookie - Lindholm
Årets målvakt - Honken
Årets choach - TJ
SM-Guld - Brynäs IF
WIIE!
Med Järnkrok i laget ser det riktigt bra ut framåt.
Ollas-Järnkrok-Harju
Thuresson-Enterfeldt-Granström?
Lauritzen-Nordan-Widing
Johansson-Hansen-Molin/Lavander/Lindholm.
HappyX3:
"Känslar jag fått under VM är att Järnkrok fått en mer defensiv roll än i Brynäs. Han har dock varit FANTASTISK i sin roll."
Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Är ni verkligen såhär blinda eller är det någon skruvad humor som jag inte begriper mig på?
Järnkrok har inte varit fantastisk. Han har varit bättre än Silfverberg, men det säger egentligen ingenting. Till och med Mårts är besviken. Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika.
Bad_Brett: Beror väl vilka förväntningar man har eller hur? Järnkrok och Larsson var väl på gränsen att ta en plats i VM laget enligt alla tips, men om du hade sett dem som ledande spelare i en 2a line kan jag förstå besvikelsen. Problemet är att vi tappat två defensiva krigare i Lundqvist och Pettersson. Järnkrok har fått ta på sig en ny roll vilket inte är helt lätt att börja med i ett VM. Dessutom har han glänst betydligt mer än gamle Alfie t.ex.
Z, Ståhlberg, Krüger och i viss mån Loui E har varit bra. I övrigt rätt mediokert faktiskt.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: " Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika."
Enkelt: vi som har TVÅ ögon ser helhetsbilden mkt bättre. I denna ingår hur en spelare uppträder ex defensivt och även hur spelaren ifråga bidrar till spelet utan att kanske alltid producera konkret.
Därför är det fullt förståeligt att du genom ditt cyklop bara ser den negativa delen och inte uppfattar helhetsbilden.
Det där var väl inte så svårt att förstå?
70 Rodigues:
Mer om Thuresson. För övrigt en bra blogg som jag följer. Rekommenderas starkt till er som inte har koll på den.
Redigerad kommentar
Finns ett gammalt talesätt här i skarabörg (på slätta) som passar in på en del modoiter och timråiter och det lyder: En sa va gla att en ä som en ä när en inte ble som en sulle!
Översätter på rikssvenska: En ska vara glad att man är som man är när man inte blev som man skulle!
foppa78:Vi har ett annat talessätt här i Södermanland. "Det spelar ingen roll vad man säger bara käften går"
Något som passar in på dessa Modolider och klyktattare.