Silly season 2012/2013
KevinNa : Tröjnummrena är redan klara
Enterfeldt #9
Harju #90
Thuresson #53
Brynäslegenden: Se där! Det hade jag helt missat.. Håller med i övrigt C. Sunken är helt klart bästa alternativet.. Som A skulle jag gärna se Hansen, Ollas... Men Granis är värd han med :)
Underbart att Granström stannar. Har många fina minnen av hans insatser i slutspelet.
När han puffade runt Olimb som mest såg ut som en rädd skolpojke,nån match mot Färjestad där jag tror han var inbladad i ca 20 småfighter och drev dem till vansinne.
Sen givetvis hans avgörande mål mot Skellefteå i match 3. Så viktigt med såna kuggar.
Mina kaptensval : Sunken eller Hansen bör få C:et, om A:en finns det ett gäng bra kandidater.
Älska Brynäs IF - De svenska mästarna i ishockey.
Nått för Brynäs att ge sig in i budgivningen mellan Frölunda och HV71 kanske
Brynäs måste ha en till back och en sniper.
Vad sägs om Jusso Hietanen och Fabian Brunnström? ;)
KevinNa : Som väntat inga lovande signaler från Sundlöv apropå dina förhoppningar.
Enligt GD är Sundlövs senaste utlåtande att det inte blir nån mer forward nu efter Granströms påskrift, detta tydligen även om Wännström går. Bara en (1) back till ska in - och det, också som väntat, inte än...
Clarence: Det blir nog tyvärr så. Tycker laget ser bra ut men man vill ju alltid se lite mer spets..
Man kan ju hoppas att Sundlöv nekar nyförvärv i pressen för att slippa skriverier och massa lösa rykten. Men om det blir Dansk i målet och en riktigt bra back som ersättare för Andersén så ser det ändå bra ut.
79 kg lätt och kvick forward, perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...
Redigerad kommentar
Huge: Jag förstår att det kan vara svårt att fatta med tanke på att du har ett russin som hjärna!
Vi har redan värvat 3 forwards utifrån och tappat 2 tunga backar.
Så låt oss höra din briljanta motivering till varför vi i det läget ska värva ännu en forward?
Jag är idel öra...
adrenalinerush: Så att värva EN spelare av hans kaliber är att kasta in spelare som frölulnda gör ok då vet jag!
Jag vet precis hur vi kommit till toppen och tycker det är riktigt kul med Brynäs juniorsatsning men jag vet också att vi blivit av med Silver och Larsson och sånna spelare har vi på kö som väntar på att komma upp i A-laget elle?
Det är ändå ett SM-GULD som vi ska försvara men jag säger det igen alla är vi olika!
Eliteprospects.com - Chris Conner
En ytterforward som väger 79 kg hade dessutom känts fel även innan vi värvade Enterfeldt, Harju och Thuresson. Vi har tillräckligt med Conners spelartyp som det känns, speciellt när både Lindholm och Molin än så länge känns lite tunna rent fysiskt. Poängen är väl att dom ska få klart mer istid den här säsongen och då försvinner ju vitsen med det upplägget om ytterligare 1 forward tillkommer.
Jag är mer orolig för målvaktssidan och att Jonsson ska ersätta Ekholm.
DÄR ska pengarna läggas i nuläget, inte på nån osäker lättviktare som inte gjort mkt väsen av sig därborta.
Förslaget blir ju än mer obegripligt om man dessutom snackar om att vilja ha SPETS-kompetens.
Räknas en spelare som Conner isf verkligen till den kategorin?
Tydligen hos vissa....
Men tror folk som läser detta forum utan att skriva så mkt har rätt bra koll på hur standard skribenterna brukar resonera i mångt och mkt. :-)
Det klarade du tydligen inte av utan att gå till personangrepp (ärthjärna, fjolla) och dessutom dra in mitt yrke i det hela, precis som om det har nåt med saken att göra.
Som grädde på moset avslutar du med att be en ny skribent att tagga ner, en skribent som på ett hövligt och normalt sätt svarat på ett av dina inlägg.
Man skulle nästan kunna tro att du är en outbildad underklassvetsare på nåt småföretag, som dessutom inte kan speciellt mkt om hockey.
Men så illa är det väl inte, elle.....?
79 kg lätt och kvick forward, perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...
Redigerad kommentar
Är detta va du kallar ett bra svar på mitt inlägg, tycker du att det är konstigt att jag svarar dig russin till hjärna när du skriver perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...?
Och jag ber om ursäkt att jag drog in ditt yrke i detta! Sen om du har varit inne på min presentation så ser du tydligt att jag inte jobbar som svetsare utan som svetskontrollant!
Redigerad kommentar
foppa78: "Är detta va du kallar ett bra svar på mitt inlägg, tycker du att det är konstigt att jag svarar dig russin till hjärna när du skriver perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...?"
Goddag yxskaft.
Ja, jag tycker att det är konstigt att du inte ser den uppenbara ironin i orden "perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm", eller tror du att jag på allvar menade att Conner rent bokstavligt isf skulle ersätta Andersén och skolas om från forward till back?
Trodde i min enfald att det ingen skulle kunna tolka det bokstavligt men där hade jag visst fel, du lyckades utmärkt.
Jag avsåg självfallet att Conner som spelartyp (foward) isf skulle "ersätta" en annan spelartyp (back), vilket är helt fel när vi redan har tillräckligt med forwards i truppen.
Sen är det fortfarande inte Ok att du svarar med personangrepp när nån ifrågasätter dina åsikter, även om dom ifrågasätts med hjälp av lite ironi.
Redigerad kommentar
Så försök inte låtsas som att du förstår, det blir bara än mer pinsamt.
Erkänn istället att du är ute och cyklar och att det vore klokare att värva en back än en forward i nuläget.
Det hade hedrat dig.
Och som dessutom förmodligen blir jävligt dyr, om nu HV och Frölunda är med i budgivningen.
Finns öht ingen logik i din önskan, mer än att du och vi alla säkert vill se klasspelare och spetskompetens på samtliga poster.
Då var det igång igen :) kan vi inte ha en egen tråd för långdragna diskutioner, att man flyttar över allt långdraget tjafs till en egen tråd. Ypperlig ide tycker jag. Där kan man fortsätta älta detta till absurdum om man vill det :)
www.hockeysverige.se/article/13217453/erixon-fri-att-tervanda-till-sverige
Henrik Säfwenberg:Verkar som de hittat Andersèns ersättare!!!
http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.4801040-brynas-kan-ha-hittat-andersens-ersattare