Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
70 Rodrigues:
Blir nog tuffare än så skulle jag tro. Mitt tips är 6-0
70 Rodrigues: Fan va du är positiv! Kvällens match slutar 6-1. Någon blir intervjuad och förstår inte varför det blev som det blev. Vi torskar mot LIF på torsdag. Vi åker ur kvalserien och klubben går i konken 2017...
Eller vinner vi matchen och och tar 4 raka 3p och blir upphåsade som underdogs som inte kan förlora och torskar sedan play in för sitta hela våren/sommaren och hoppas på nyförvärv...
brynäs08: Vi kan inte förvänta oss några poäng här, det skulle vara en fantastisk bonus att få med sig några härifrån.
Jag vill se ett vilt fightande Brynäs, som sätter press på SAIK:s backar som jag tycker har fått problem när forwards spelat fysiskt mot dem.
Utöver det vill jag se ett LIF och ett DIF utan poäng ikväll. Då är en förlust för oss inte katastrofal.
Som du säger: dom är sårbara när motståndarna checkar högt och intensivt, nåt bl.a Luleå visade i CHL-semin. Funkade ju även för oss senast hemma men då var ju defensiven istället bedrövlig och vi mer eller mindre skänkte bort matchen.
Tror på en bra match ikväll med mkt fart från vår sida, gäller att inte tokrusa inledningsvis utan checka med bra balans mellan aggressivitet och smart hemtänk.
Vi brukar göra bra matcher däruppe, då det kan vara en fördel att som bortalag sällan ha nån press på sig att ta poäng.
Målskyttar: Scott och Sweatt
Redigerad kommentar
SAIK - BIF - SHL.se
Hjärtat säger 4-2 till Skellefteå men vi är alltid så sjukt trögstartade efter uppehåll så ni kommer nog att spöa oss idag!
lycka till i kväll!
Det första man ser är att domaren står och klappar om Skellefteå i spelargången på väg ut... för helvete ! :)
Jag tycker att det var ganska uppenbart att målet skulle dömas bort när man såg reprisen.
Då dödar dessa domare hockey så mycket mer.
Vi ser helt enkelt olika på saken gällande mål eller inte.
Sämsta BPet i ligan när ALLA står och tittar på istället för att hålla rent framför egen kasse.
Verkade dock vara helt Ok av Norman att göra likadant bakom vår kasse alldeles nyss....
Ja..dom försöker iallafall....
Bra sista 5 minuter av Brynäs. Kändes som vi träffade rätt med press och intensitet där. Gillar vad jag ser från Wallace idag.
Nordan stelopererad?
Ruskigt besviken på spelet av junisarna, viss skillnad hur dito i SKE agerar.
Tips: 5-2