Slutspel 2010
Han verkar dock vara rejält taggad då han blev så förbannad att han slog sönder sin klubba på träningen idag för att han släppte in en skitpuck.
har dock en hel del onda aningar, Markan kommer nog få en hel del uppvaktning från Djurgårdare, små pååkningar å sånt skit, bara att hoppas att han behåller skärpan och får en del hjälp från backarna. Tror faktist det kan bli rejält griningt.
Tippar dock på Bif med 4-2 i matcher :)
Redigerad kommentar
Vraför gör man så?
Är det för att skydda sig om det skulle komma en massa djurgårdare?
Det är nog bara de få sittplatsbiljetterna och de kassa platserna på rad 1 som kan gå lite segt..
Jag gissar på att det blir 8058 i publik imorgon :D
Redigerad kommentar
Topp 5 Plus/minus
Spelare GP +/-
Jimmie Ölvestad 48 26
Andreas Holmqvist 51 24
Marcus Nilson 53 24
Kristofer Ottosson 39 17
Marcus Ragnarsson 37 16
Redigerad kommentar
Det blev lite vinglit men budskapet går fram hoppas jag..Ölvestad är en svår nöt att knäcka, han vet hur man stressar backarna han..
Redigerad kommentar
Nog inte, men ofta brukar det ju vara så här första kvartsfinalen, dvs inte fullsatt.
Hur många tar ni på bortastå? är det de obligatoriska 150 pers?
i såfall verkar ni klara er med bara en busslast djurgårdare i morgon (plus en buss spelare såklart)
Sittplats: 269 st
Sittplats rad 1: 156 st
Familjeläktare: 5 st (spridda platser)
Hemmastå : 472 st
Totalt: 902st
Redigerad kommentar
www.brynas.se
70 Rodrigues: När det gäller Dixon så är det säkert information som planterats av hans Agent. Han står med ett utgående kontrakt så det vore konstigt om hans agent inte satte igång en massa rykten.
Men nu är det upp till Dixon att VISA att han vill vara en toppspelare i ES och förstecenter i Brynäs. Han har varit rätt kall efter OS tycker jag.
Så ni vet....
HAN BLIR HJÄLTE: Marcus Krüger har många attribut för att inta hjälterollen. Succé i början av säsongen. Lite mer anonym på slutet. Men kylan, spelsinnet och den intressanta personligheten finns kvar. Det är just i år, i ett outsiderlag som Djurgården som unga spelare får sitt genombrott och skriver in sig i ishockeyhistorien.
HAN VIKER NER SIG: Magnus Kahnberg har gått från frågetecken till målmaskin i slutet av säsongen. Men då har det varit klart i tabellen för Brynäs. Tyvärr tror jag att sympatiske Kahnberg inte har den beslutsamhet som krävs i ett slutspel för att upprepa de senaste månadernas målkavalkad.
Boorks tips:
4-3 till Djurgården
Vi får hoppas på lika mycket folk i semi och final ;)
Redigerad kommentar
Sittplats: 211 st
Sittplats, rad 1: 234 st
Familjeläktare: 8 st
Hemmastå: 534 st
Bortastå: 95 st
Totalt 1082 platser kvar alltså, bättre än så kan vi väl...?! Hoppas att det inte blir samma antiklimax som förra året då alla gick runt å trodde att biljetterna redan var slut... å sen vart de bara dryga 6 lax på läktarna x) Men en hel del lär ju säljas imorrn också - och på plats.
vi skulle kvala med ssk/rbk, men nejnej, brynäs ville nåt annat, blir väl troligen samma nu..
Braskande rubriker i dagens Sportblad:
"Senaste nytt - senaste nytt - senaste nytt"
Skador Brynäs:
Lars Jonsson, Petri Kokko, Niklas Andersén
samtliga borta för resten av säsongen
Alltid skönt med uppdaterade murvlar som håller oss ajour med dom senaste skaderapporterna....
Känns inte som det kommer bli nån instämning i nån klago-kör från mig om vi loosar den här kvarten... Tror nämnligen DIF som totalsegrare, vilket skulle vara kul tycker jag för hockeyns skull (inte kul för att dom drar ifrån oss med guld).
Eller förresten....spär vi på den underbara slutspelsstatistiken från första deceniet med ytterligare en nolla så kommer jag BITCHA JÄRNET ..men känns inte som det är risk för det i år tack och lov.
Redigerad kommentar
Börje Salming: ?Brynäs kan skrälla i slutspelet? | Sportbladet Spel | Sportbladet | Aftonbladet
Brynäs if är dem bästa (Y)
Gurra88: Jo, det var lite så jag menade. Men han gjorde det väl på finaldagen? Lite kaxigare att göra det innan kvartsfinalerna börjar.
Jag kan ju också lova att tatuera mig, men jag kan sträcka mig till att göra det om Brynäs gör minst ett mål i slutspelet =) Fast det blir ju min andra Brynäs tatuering i så fall.