Slutspel 2010
« Föregående · 1260369 · Nästa » Till forumet
Sv: Slutspel 2010
arnio: Ja, nästa år står ju Brynäs där med bucklan, i värsta fall året efter. Och hela hockeysverige kommer att förundras över hur vi leder hockeyns utveckling!
Sv: Slutspel 2010
Lindström: Wikegård ska ändå ha "beröm" för att han lyckades le och ge HV korrekt beröm i deras omklädningsrum efter matchen. Men det tog nog emot. I torsdags var det ju i det närmaste DIF-tv när han i Hockeykväll sände från Jönköping.
Sv: Slutspel 2010
Gurra88: Nä, mediasverige behövde dif-guld. Då hade man kunnat rubrikrunka sig genom hela våren
Sv: Slutspel 2010
Hence: Idag tycker jag faktiskt inte de. Äcklig flyt och tvärtom för djurgården..Sverige hade behövt djurgårdsguld..
Sv: Slutspel 2010
Peja:
Grattis till Håve...helt rätt lag som vann.
Måste ändå säga att DIF's oflyt är lite illamåendeframkallande ("höll" på håve jag skall tilläggas)...stolpe OCH ribba i det där läget lär inte vara direkt jätte-sannolikt..
Grattis till Håve...helt rätt lag som vann.
Måste ändå säga att DIF's oflyt är lite illamåendeframkallande ("höll" på håve jag skall tilläggas)...stolpe OCH ribba i det där läget lär inte vara direkt jätte-sannolikt..
Sv: Slutspel 2010
MarcusElving: Välförtjänt seger för HV. Det är dock omöjligt att inte imponeras ännu mer av Djurgården, som verkligen bjöd upp till dans. Du vet väl att det enda som skiljer Brynäs och Djurgården är 6 miljoner i spelarbudgeten? Hoho.
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
MarcusElving: Matchboll till HV efter seger i sd. Blir nog spännande på lördag ;-)
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
Jävla dynga! Där sköt den långhåriga slisken Homqvist 4-3 för Djurgården.
40-19 i skott just nu. Djurgården hävade att vi levde på Markström...
Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!
SUNDH!!!! 4-4
Vilken match!
40-19 i skott just nu. Djurgården hävade att vi levde på Markström...
Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!
SUNDH!!!! 4-4
Vilken match!
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
65selander: Surt, men samtidigt otrolig rolig match, även om "vi" ledde 3-0 och nu är det 3-3... så är det rolig match att skåda. Mycket som händer, inget är säkert eller osäkert.. hockey i sin högsta klass!
Sv: Slutspel 2010
65selander: 34-14 i skott efter två. Galet hur det kan vara sån skillnad i effektiviteten.
Sv: Slutspel 2010
65selander: Skön seger.. Kändes faktiskt sjukt skönt.. Även att jag hatar djurgården.. Dock finns det alltid nått värre.. och de är pingstvännerna
Sv: Slutspel 2010
Tommy Åström är DIF-are va´? Tycker det kan utläsas mellan raderna när han refererar. Mycket bra kommentator rent allmänt i alla fall. Inte minst på radiosporten då han pratar friidrott med Miro Zalar.
Sv: Slutspel 2010
MarcusElving: Ja, om ett år, max 2, står Brynäs på ena planhalvan och leder dessutom svensk hockeys utveckling.
*ASG*
*ASG*
Sv: Slutspel 2010
Snart är det dags för final 4! Ska blir roligt, det har varit riktigt bra matcher hittills..
Sv: Slutspel 2010
Lindström: Ja, då är det som varje säsong. Vi klappar varandra på axeln om vi går till slutspel och tycker att vi har gjort det skitbra, det var ju målsättningen inför säsongen. I samband med slutspelet skrivs det ut att vi ska ta nästa steg på hemsidan trots att alla vet att vi blir våldtagna i kvartsfinalen..
Ingemansland är alla ganska nöjda med också om det skulle bli det, vi får ju lindansa nästa säsong också. Det är det viktiga!
Kvalserien är STOR katastrof och alla är missnöjda, trots att alla visste hur laget såg ut inför säsongen.
Ingemansland är alla ganska nöjda med också om det skulle bli det, vi får ju lindansa nästa säsong också. Det är det viktiga!
Kvalserien är STOR katastrof och alla är missnöjda, trots att alla visste hur laget såg ut inför säsongen.
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
MarcusElving: Det är ju kanon, för förväntningarna nu kommer ju vara att vi känner oss lyckliga om vi slipper kvalserien. Rena rama bonusen om vi skulle ta en 8é plats å åka i 4 raka sen...
Vilka lag kommer att ha lägre spelarbuget¨än oss? SSK? Aik?
Som sagt vart har alla pengar tagit vägen? Är det Lasses nya kontrakt som kostar flis?
Ska dom sanera ekonomin på bekostnad av ES platsen eller vad är det som pågår?
Vilka lag kommer att ha lägre spelarbuget¨än oss? SSK? Aik?
Som sagt vart har alla pengar tagit vägen? Är det Lasses nya kontrakt som kostar flis?
Ska dom sanera ekonomin på bekostnad av ES platsen eller vad är det som pågår?
Sv: Slutspel 2010
Qvarre: Ja, spelarbudgeten måste vara väldigt låg till nästa säsong. Det trots att man får massa extra pengar i tv-pengar, NHL pengar för Markström, Läck och Lindbäck..
Sv: Slutspel 2010
MarcusElving:
Och sedan en annan junis som tar över "Krokens" plats om Dixon drar?
In junisar we trust! Vi borde ha seriens lägsta spelarbudget nästa säsong.
Realistisk målsättning är att undvika kvalserien och slutspel ett stort plus?
Hmmm..Fan, fel tråd :-)
Och sedan en annan junis som tar över "Krokens" plats om Dixon drar?
In junisar we trust! Vi borde ha seriens lägsta spelarbudget nästa säsong.
Realistisk målsättning är att undvika kvalserien och slutspel ett stort plus?
Hmmm..Fan, fel tråd :-)
Sv: Slutspel 2010
Gurra88: Har du respekt för Sundström samtidigt som du vill sparka honom?
Intressant logik.
Intressant logik.
Sv: Slutspel 2010
Gurra88:
Häpnadsväckande att du fullständigt sågar en målvakt som presterat detta;
2008-2009 Luleå Elitserien 40 2.25 .922
När du ändå håller på så kan du väl upplysa oss andra om vilka kontrakt som skall avslutas så att vi kan spela med ett halvt juniorlag.
Häpnadsväckande att du fullständigt sågar en målvakt som presterat detta;
2008-2009 Luleå Elitserien 40 2.25 .922
När du ändå håller på så kan du väl upplysa oss andra om vilka kontrakt som skall avslutas så att vi kan spela med ett halvt juniorlag.
Sv: Slutspel 2010
Detta sagt med största respekt för Sundström.. Men för att få en bild på hur de borde va
Sv: Slutspel 2010
GävleLasse: Oja.. Förstår faktiskt inte varför man gör så.. Satsa krut på tredje, fjärdeline spelare a la.. Sundström, Lauritz som bara tar upp en stor summa pengar.. Toppa första och andra och fyll sen på med hungriga juniorer..
Sv: Slutspel 2010
JanT: Nej Thegel blev väl kvar i Sundsvall. Jag har inte följt honom så noga under säsongen.
Det jag helst skulle vilja se är att man lägger lönebudgeten på riktigt bra spelare till två topp femmor och sedan fyller på med unga talanger. På så vis får man en bra balans i laget som samtidigt går i samma linje som juniorsatsningen.
Allt för många miljoner plöjs ner i den för att man skall satsa på ett par spelare varje säsong.
Sv: Slutspel 2010
GävleLasse:
Visst vet jag att Peja följer juniorerna intensivt, vilket enligt mig även färgar hans inlägg enligt mig.
Jag tycker helt enkelt att han är en aning överoptimistisk i sina prognoser rörande juniorerna.
Men jag är helt inne på att det vore lämpligt att skola in Larsson /Rensfeldt i lämpligt Allsvenskt lag.
Precis vad som skedde med Thegel; Han fick om jag inte är helt ute och seglar inget A-kontrakt efter "sommarspelandet" och lånades ut till Sundsvall.
Visst vet jag att Peja följer juniorerna intensivt, vilket enligt mig även färgar hans inlägg enligt mig.
Jag tycker helt enkelt att han är en aning överoptimistisk i sina prognoser rörande juniorerna.
Men jag är helt inne på att det vore lämpligt att skola in Larsson /Rensfeldt i lämpligt Allsvenskt lag.
Precis vad som skedde med Thegel; Han fick om jag inte är helt ute och seglar inget A-kontrakt efter "sommarspelandet" och lånades ut till Sundsvall.
Sv: Slutspel 2010
Peja: Gällande Larsson/Rensfeldt så kan jag iofs tycka att det är konstigt att Rohdin hamnar före dem. Rohdin har ett mer begränsat register än Larsson och Rensfeldt. Är Sundlöv smart så lovar han dem
1. Spela matcher med A-laget under försäsongen
2. Debutera i A-laget under säsongen
3. Option på ett tre-års kontrakt
1. Spela matcher med A-laget under försäsongen
2. Debutera i A-laget under säsongen
3. Option på ett tre-års kontrakt
Sv: Slutspel 2010
Qvarre: Vi har ju Järnkrok, han kommer säkert att ta över Dixons centerplats i fall han drar.
« Föregående · 1260369 · Nästa »