Spelarnytt
« Föregående · 275507 Till forumet
Sv: Spelarnytt
Tycker Sjödin borde kunna ha koll på någon/några bra spelare atthämta från sitt gamla "hemland" Schweiz. Tommys klubb Lugano blev väl Mästare i år, så där skulle det väl gå att hitta ett par äss, tycker man.
Sv: Spelarnytt
70 Rodrigues: Här kommer en sida som går att hitta spelare.
www.eurohockey.net/players/
www.eurohockey.net/players/
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:
Varvio lyckades göra hela 1 mål i HV71 och enligt vissas teori så skulle AIK alldrig ha värvat honom, men det gjorde Råttorna ändå...och se på fan, då pyttsade han 17..
Men det skulle ju aldrig kunna hända med spelare som går till brynäs eller?
Varvio lyckades göra hela 1 mål i HV71 och enligt vissas teori så skulle AIK alldrig ha värvat honom, men det gjorde Råttorna ändå...och se på fan, då pyttsade han 17..
Men det skulle ju aldrig kunna hända med spelare som går till brynäs eller?
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Om jag inte minns helt fel sågjorde väl han en massa mål i Finland säsongen innan han kom till Hv..eller var det så att han kom från Dallas..lite osäker men det går väl o kolla på Lundsröms rekomenderade statestiksajt..:-)
Sv: Spelarnytt
Lilljanne:
Varvio hade denna statistik -99
27 matcher 17 mål 10 ass. 27.poäng. och som sagt var bara 1 mål året innan I HV71.
Därför menar jag att Det kan lika gärna hända Malmström.
och glöm inte att Malmström kan vara härligt tekniksk bara han vill.
Varvio hade denna statistik -99
27 matcher 17 mål 10 ass. 27.poäng. och som sagt var bara 1 mål året innan I HV71.
Därför menar jag att Det kan lika gärna hända Malmström.
och glöm inte att Malmström kan vara härligt tekniksk bara han vill.
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Visst, vem som helst kan slå igenom när som helst. Men jag sover fan så mycket bättre när dom säger att en som jag vet kan lira hockey skriver på för BIF. Chansvärvningar överlåter jag gärna till våra elitseriekonkurrenter.
Sv: Spelarnytt
Lilljanne:
Hur kan du vara säker på att en toppspelare producerar om vi värvar en sådan....
Glöm inte AIK med sina tjecker engång i tiden.
Hv71 med Hassinen och c/o imponerade inte så mycket den här sässongen.
Linköping ska vi inte tala om.
SSK med Juha Lind osv..
Vika spelare var det som överraskade i år då?
Jo..Micke Lind, Martin Lindman, Niklas Nordgren, Pär Styf, Tobias Enström t ex. Hur kända var dessa spelare?
Hur kan du vara säker på att en toppspelare producerar om vi värvar en sådan....
Glöm inte AIK med sina tjecker engång i tiden.
Hv71 med Hassinen och c/o imponerade inte så mycket den här sässongen.
Linköping ska vi inte tala om.
SSK med Juha Lind osv..
Vika spelare var det som överraskade i år då?
Jo..Micke Lind, Martin Lindman, Niklas Nordgren, Pär Styf, Tobias Enström t ex. Hur kända var dessa spelare?
Sv: Spelarnytt
Ingen, jag säger ingen, kan få mej att tro att spelare som Jesper Björck och Henrik Malmström, som båda ratats av två konkurrentlag i elitserien, bara för att de bytt klubbtröja plötsligt skulle förvandlas till de spelare av klass Brynäs så väl behöver inför nästa säsong!
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Ok, du menar alltså att vill man vara säker på framgång ska man värva billigt och okänt. Sitter du i EK?
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: haha..jadu, lite insider har man nog..har jobbat på heltid för en Stockholmsförening med sponsorfrågor i en massa år så ett o annat hör man ju, och eftersom jag är hockey o Brynäsintresserad så lyssnar man ju lite med större öron när man hör vad som är i görningen...:-)
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg: ...Jarkko Varvio gjorde 38 poäng gångna (tror jag) säsong. Detta fördelades på 13 mål och 25 assist och med det var han fyra i den interna poängligan (verkar som Timrå oxå drar lite i honom)...
Sv: Spelarnytt
spookyMulder: Japp, TIK är med o drar i honom också..tydligen inte så många mer klubbar..som vissa spelare som har en 6-7 föreningar som jagar..klart att lönerna rasar upp när alla bjuder över..
Sv: Spelarnytt
Angående Varvio: Har spelat i tyska andraligan i två år. Inget elitlag i europa har velat haft honom på flera år. Verkar vara nåt skumt med den killen. Kolla länken!
Sv: Spelarnytt
Igor: Skumt brukar det rätt ofta vara i något avseende med spelare som Brynäs intresserar sig av...
Sv: Spelarnytt
Igor: Skulle tro att han inte har så stora anspråk och är nog nöjd att få typ kontrakt på 1 år för att sedan söka sig vidare.
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg: ...kan det månne vara Sjödda som är och sonderar terrängen hos sina kontakter i Tyskland/schweiz? Får vi Varvio, behålla Anger och lyckas få en sjujäkla målvakt (Norrena etc...) så ser detta rätt spännande ut...(känner att jag måste gå emot den negativa trenden här) ;-). Jag ställer mig (än så länge) dock lite tveksam till ultimate fightern Björck...
Sv: Spelarnytt
Igor: Jomen Bissett gjorde inte mycket väsen av sig innan Brynäs plockade hem honom igen heller. Och Varvio var det inte mycket med i HV, men i AIK däremot...
Sv: Spelarnytt
Rögle och bajen blir inte att leka med nästa säsong. Dags att börja värva smart. Köp dom bästa i Rögle, Skellefteå och bajen. Det kan nog löna sej framåt våren.
Sv: Spelarnytt
spookyMulder: Att det kommer en riktigt bra målis kan vi räkna med..att sponsorerna finns o att pengar kommer att sättas av vet jag stämmer..om inte Norrena så blir det något riktigt bra..:-)...
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg: Hoppas att det du skriver stämmer annars så får vi göra plats för 2st på infartstavlan ;)
Har faktiskt själv hört från flera håll varav ett kommer från en i Brynäs styrelse att det finns vikta pengar för en målis. I första hand så var det Honken dom skulle pröjsa för.
Har faktiskt själv hört från flera håll varav ett kommer från en i Brynäs styrelse att det finns vikta pengar för en målis. I första hand så var det Honken dom skulle pröjsa för.
Sv: Spelarnytt
65 Selander: ja, Honken var första o Norrena andra..men va jag fatta så är redan pengar avsatta, o det innebär att man letar vidare i den budgetklassen även om nu vissa spelare väljer någon annan klubb..tre företag delar på en liten pott till detta ändamål...
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:
Jag kan avslöja att den 3:e tilltänkte är Tommy Söderström, som håller på att träna för en comeback för fullt nu....
Jag kan avslöja att den 3:e tilltänkte är Tommy Söderström, som håller på att träna för en comeback för fullt nu....
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: ja, det tror jag med..eller Körling i bara beskydd o tunna handskar..han kom på att bandy alltid har ändå bara varit en bondsport..:-)
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Var inte det för ett ev kontrakt med ett utlänskt lag i europa ?????? han skulle ju svara senare...
Sv: Spelarnytt
LUNDSTRÖM 6:
Det skulle gärna kunna stå att den här spelaren var klar för Brynäs... Jiri Vykoukal (Espoo Blues), jag har sett honom ett par gånger i vintern..Jag gillar den backen, han är både bra defensivt och offensivt. Och han är djävligt teknisk.
Han spelade med MODO 1994-95
Han samlade ihop till 13 mål 25 ass den här sässongen och i +/- fick han +5
Det skulle gärna kunna stå att den här spelaren var klar för Brynäs... Jiri Vykoukal (Espoo Blues), jag har sett honom ett par gånger i vintern..Jag gillar den backen, han är både bra defensivt och offensivt. Och han är djävligt teknisk.
Han spelade med MODO 1994-95
Han samlade ihop till 13 mål 25 ass den här sässongen och i +/- fick han +5
« Föregående · 275507
Det som kanske är roligare då är att jag hörde att Brynäs verkligen försöker att knyta till sig Tony Mårtensson o att en signing där inte var långt borta samt att både Brynäs o Timrå drar i Jarkko Varvio men att Brynäs ligger klart bäst till. Kanske kan bli den målskytt vi behöver. Tyvärr låter det som Nylander kommer att lämna oss för annan klubb men är väl inte riktigt klart än..beror nog lite vad som händer med andra värvningar men som det lät så blir det inge mer för Nyllet. Tyvärr säger jag, han behövs..