1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778950 inlägg · 7967 ämnen

Stigges backskola...


Stigges backskola...
Är helt inne på att Brynäs backar skall deltaga i Stigges backskola över sommaren. Det måste vara slut med puttinuttandet framför allt i närheten av det egna målet!
Mycket taggtråd, "Lurken" får i uppdrag att montera in sporrar i skridskorna så att det gör småont att träna och spela (blir lagom ilsken redan på värmningen för att sedan explodera vid nedsläpp), arga leken mot Stigge, tjyvtricks a la Stigge och som avslutning "om blickar kunde döda Esposito-kurs".

Sv: Stigges backskola...
gordo: En enkel instruktion borde räcka; "rensa hänsynslöst framför egen kasse". Skulle räcka långt, och också ge målvakten en chans att glänsa...

Sv: Stigges backskola...
gordo m fl:
Det har sagts förut, tänk om vi kunde ta vara på kunskapen hos
våra gamla stjärnspelare! Om jag minns rätt har ett antal funnits
med i organisationen, men kontroverser med ledningen gjorde att
flera av dessa försvann för ett antal år sedan.

Hursomhelst, alla behöver inte vara med i styrelsen:
Tänk att få in t ex Stygge Stigge som tränare för backarna.
Kan/vill inte han, kan bror Börje få duga. Finns sedan inte
utrymme som tränare i A-truppen, så kan Stigge lära ut
"fighting spirit" till juniorerna.

Tänk sedan vad övriga gamla spelare kan uträtta...

Sv: Stigges backskola...
Funderar på historien "Stygge Stigge" och Esposito. Var det inte så att Esposito skulle spöa skiten ur Stigge bara för att han var bror till Börje och han hatade Börje över allt annat, och gör väl fortfarande.

Sv: Stigges backskola...
Hong Kong: Kommer inte ihåg bakgrunden, men här är ett kul citat ur en lång artikel om Göran Högosta, från gårdagens VM-Bilaga i Aftonbladet:

"Hardy Åström hade en mörk dag och redan efter två perioder stod det 0–6, som blev 0–7 till slut. Där rök ett svenskt VM-guld.
Det var en bitter förlust för svenskarna, eftersom stämningen mellan kanadensarna och de svenska spelarna var infekterad under hela turneringen, då Phil Esposito var med i det kanadensiska laget och Stig Salming i det svenska.
De hade rykt ihop tidigare och Esposito verkligen hatade Salming.
Han kallade honom ideligen för chicken swede.
– De höll till och med på att ryka ihop på hotellet, berättar Högosta.
– Kanadensarna kom in då vi satt och åt middag och Esposito sa någonting åt Stig Salming, som blev alldeles svart i ögonen. Vi var några stycken som fick hålla i honom i det läget. Annars vet man aldrig hur det slutat."

Länk till hela artikeln -->

Sv: Stigges backskola...
gordo: Du har övertygat mig - Jag vill ha hela paketet!

- Stigges backskola
- Sandström, the King of dirty tricks...
- Sundlövs målvaktsskola

Nu gäller det bara att hitta någon som brinner för det här, och kan hålla i trådarna - Vad sägs om du?

Ta med Lyck också förresten. Ni blir säkert ett succé-radarpar typ Lindström/Sandlin i Tre Kronor. (Ni får själv välja vem som är vem...)

« · 83401

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)